تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

تاکید ائمه جمعه هرمزگان بر خرید زمین برای موکب انصارالمهدی

  • کد خبر : 103410
  • 20 شهریور 1402 - 12:06
تاکید ائمه جمعه هرمزگان بر خرید زمین برای موکب انصارالمهدی
ائمه جمعه شهرستانهای بندرعباس، میناب و قشم با تاکید بر خرید زمین برای موکب انصارالمهدی در شهر کربلای معلی از همکاری همه دستگاهها وصنایع با مدیر این موکب سخن گفتند.

به گزارش هارموز خبر ، ائمه جمعه شهرستانهای بندر عباس، میناب وقشم با شرکت در پیاده روی اربعین حسینی با حضور در موکب انصار المهدی قشم از خدمات دهی مناسب این موکب به زائران حسینی از استان هرمزگان و اقصی نقاط کشور ابراز رضایت کردند، و اظهار داشتند: این موکب باید برای خدمات رسانی برای زائران سید الشهدا و حضرت ابوالفضل العباس (ع) حمایت ویژه شود تا با خرید زمین بعد از ایام اربعین در سالهای آتی با ساخت و ساز حسینیه در شهر کربلا به زائران خدمات بهتر ومناسب تری ارائه کند.

موکب انصارالمهدی قشم برای همه ایرانیان است و برای کمک همه پای کار بیایند

آیت الله قنبر درویشی امام جمعه موقت شهرستان بندرعباس با اشاره به آیاتی از سوره زمر در قران کریم   اظهار داشت: در آیات ۷۱و۷۲و۷۳ این سوره کلمه صیقه به معنای فشار واجبار وجود دارد که هم برای کفار برای بردن اجباری آنها به سمت جهنم و هم برای مومنین  به سمت جهنم دلالت می کند.

وی افزود: مفسرین شیعه در این باره  می گویند که وقتی در روز قیامت شیعیان را به سمت بهشت می برند امام حسین (ع) به ملاقات آنها هایی که در دنیا در را حسین خدمتی انجام داده اند  می آید.

امام جمعه موقت بندرعباس گفت: کسانی که برای زوار امام حسین خدمت می کنند به خصوص خادمانی که در موکب انصارالمهدی قشم به مدت شش سال برای زوار هرمزگانی وسایر نقاط کشور این کار را انجام می دهند شاهد هستند که این خادمان بهترین خدمات را به مردم ارائه می کنند.

حجت الاسلام درویشی عنوان کرد: خادمان این موکب در تلاش هستند که این خدمات را در کربلای معلی برای زائران اباعبدلله الحسین دائمی کنند که اگر مناسبت اربعین هم نباشد با ساخت ساختمانی بر روی زمین این موکب  برای حسینیه این خدمت برای امام حسین و زوار سیدالشهدا در همه فصول انجام شود وبرای اینکار نیازمند حمایت مالی مردمی و دستگاهها و صنایع هستیم تا این کار هرچه سریعتر انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: برای این کار این توقع وانتظار وجود دارد که هرکس صدای ما را در هر نقطه از کشور پهناور اسلامی می شنود در این کار خیر سهیم باشند.

درویشی با بیان اینکه این مکان نزدیکترین محل برای حرم حضرت ابوالفضل العباس وامام حسین (ع) است گفت: زوار اقصی نقاط کشور به این محل برای استفاده از خدمات حاضر می شوند، لذا توقع داریم نه تنها در استان هرمزگان در این کار شریک باشند و با حمایت های مالی خود در ساخت وساز موکب کمک کنند.

ساخت حسینیه دائمی توسط موکب قشم حرکت ارزنده است

حجت اسلام محسن ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب ضمن تسلیت اربعین حسینی وقدردانی از همه موکب داران هرمزگان به خصوص موکب انصارالمهدی قشم  اظهار داشت: درب ششم بهشت که رسول گرامی اسلام به معراج رفتند از آن کسانی است که خانه خدا را می سازند واین  درب از آن کسانی خواهد بود که همه فکر آنها ساخت مسجد است و خدمتی را در آن انجام دهند وهمین ویژگی هم برای  موکب وحسینیه و مکانهای مذهبی دلالت می کند.

وی افزود: کسانی که در موکب خدمت می کنند مودت آنها را نشان می دهد که همین مودت به امام حسین (ع) سبب شده است تا هم مردم حضور خیلی خوبی داشته باشند وهم در موکب ها به مردم خدمت کنند.

ابراهیمی گفت: اگر بخواهیم این مودت بهتر و کامل تر باشد باید فضای بهتری هم برای زوار وجود داشته باشد که لازمه این کار وجود یک حسینیه و موکب  خوب در کربلای معلی است و با همکاری همه موکب ها و دستگاها و صنایع بخش خصوصی اینکار که کلید آن زده شده است شکل بگیرد.

امام جمعه میناب عنوان کرد: ساخت این حسینیه که با همکاری موکب انصارالمهدی زمینه آن برای خرید زمین شکل گرفته است می تواند برای زوار هرمزگان و کشور مفید باشد و لازمه آن هم همکاری و کمک همه است.

ضرورت همکاری برای ساخت یک حسینیه آبرومند در کربلای معلی با موکب انصارالمهدی قشم

 حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم ضمن تسلیت اربعین حسینی و قدردانی از همه کسانی که در این ایام به زائران حسینی خدمات می دهند اظهار داشت: سیدالشهداء به همه مسئولان ستاد اربعین و موکب دارانی که به مردم کمک کردن تا این حرکت بزرگ معنوی شکل بگیرد کمک کند.

وی افزود: موضوع بسیار مهمی را که باید مسئولان ومردمی که در مسیر شکل گیر پیاده روی اربعین کمک می کنند باید بدانند اینست که یکی از موکب های خوب استان هرمزگان که حدود یک ماه  به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) خدمات دهی می کند موکب انصار المهدی استان هرمزگان از شهرستان قشم است.

امام جمعه قشم گفت: به تعبیری دیگر این موکب را می توان به کل ایران مرتبط کرد چون از کل ایران اسلامی زائر از خدمات موجود استفاده خواهند کرد.

حاجبی عنوان کرد: مطلب مهم این است که با شناختی که من از ظرفیت ها و استعدادهای مالی استان دارم و ظرورتهایی را که در سالهای قبل آنرا هم تجربه کردیم، ساخت حسینیه ای آبرومند در زمین و محل استقرار موکب برای استان هرمزگان  در کربلای معلی است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود آن استعدادهای اقتصادی در استان این کار شدنی است، که اگر اراده ای شود و همه مسئولان استان با یک دل شدن زیر پرچم سیدالشهدا قرار گیرند این کار را باید انجام دهند.

 امام جمعه شهرستان قشم با تاکید بر انجام سریع این کار گفت: ساخت این حسینیه در کربلای معلی ضرورت دارد و همه مسئولان کمک کنند تا هرچه سریع تر این کار شکل بگیرد وبا توجه به اینکه تفاوتهای مالی با شهر عراق شایسته است تا این کار با سرعت انجام شود.

حاجبی از استاندار و نماینده ولی فقیه خواست که در این کار به نحو شایسته کمک کنند اظهار داشت: این کار مایه آبروی استان هرمزگان و ایران اسلامی خواهد بود و کمک شود تا با سرعت این کار صورت بگیرد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://harmoozkhabar.ir/?p=103410

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ابگرفتگی،شهر کرگان،گلایه از نماینده و وزرا احداث کمربندی جدید، تخریب پل دوم، حسین رئیسی،رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان استاندار هرمزگان استاندار هرمزگان نشست هماهنگی،اصلاح قوانین ملوانی اسکان موقت ، سیل در هشتبندی ،آبگرفتگی منازل افتتاح پروژه امداد رسانی،احداث کمپ،هلال احمر انتصاب،فرمانداری بشاگرد،یعقوب دادعلی زاده بارندگی،ابگرفتگی،میناب بارندگی، بارش باران ،هشدار سطح قرمز هواشناسی بارندگی ،ذخیره آب در پشت سد استقلال، بارندگی ،سیل ،تخلیه روستاها، بارندگی شدید، آبگرفتگی شهر میناب بازگشایی سد استقلال،سیل،پرهیز درکنار رودخانه ها،فرماندار ویژه میناب براورد خسارات ،سیل ،میناب، مجید سلحشور،فرماندار ویژه میناب بهره برداری از پروژه های عمرانی بیمارستان ابوالفضل میناب،عمل ستون فقرات،دکتر یدالله رئیسی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بیماری کرونا تعطیلی مدارس،هشدار هواشناسی،معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بشاگرد تعین رئیس شورای شهرستان،شهرستان بشاگرد،اعضای شورای بخش،حسن باقری تیپ امام سجاد هرمزگان، کمک به مناطق سیل زده میناب،احداث سیل بند جلسه ستاد بحران، سیل میناب،استاندار هرمزگان حل مشکلات بشاگرد،تشکیل کمیته ارزیاب دهیار تمبک، گلایه از مسئولان،بی تفاوتی آب منطقه ای،سیل در تمبک ومازغ ستاد بحران ،سیل در میناب،مدیرکل بحران استان هرمزگان سردار سلامی ،بازدید از مناطق سیل زده میناب سهم خواهی نمایندگان ،انتصابات،انتصاب مدیران ضعیف سگهای ولگرد ،خیابانها ومعابر ومیادین شهر میناب سیل ،آبگرفتگی،خسارات به مردم سیل،آبگرفتگی منازل ومعابر شهری و روستایی،اجرای طرحها وپروژه های کارشناسی نشده،مسدود کردن پلهای گذر آب سیل ،ایجاد خسارت،زیرساختهای شهرداری،حبیب الله سهرابی،شهردار میناب، سیل، بارندگی،فروچاله،خطر، فرونشست زمین عضو شورای بخش گوهران،قطعی سه روزه تلفن و اینترنت،سهل انگاری شهرداری گوهران،شرکت مخابرات هرمزگان عقرب گزیدگی،دانش آموز فراهکی،ستاد بحران، فرماندارویژه میناب قرار گاه مدینه،سیل میناب،خدمات رسانی به سیل زدگان مسببان سیل،معرفی به دستگاه قضایی،سیل،خسارت به مردم،غلام کمالی معاون وزیر راه وشهرسازی ،مدیریت محور مواصلاتی میناب به بندر تیاب ، اصلاح بافت فرسوده شهری میناب هرمزگان هفته دولت هیئت های مذهبی دانش آموزی،فرمانده سپاه امام سجاد،اباذر سالاری کرونا یادواره شهدا،روستای گورزانگ،مشاور عالی حاج قاسم سلیمانی