تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2
هارموز گزارش می دهد:

ماجرای برکناری غیرقانونی دهیار روستای اهون در بشاگرد چیست؟

  • کد خبر : 103344
  • 27 مرداد 1402 - 14:15
ماجرای برکناری غیرقانونی دهیار روستای اهون در بشاگرد چیست؟
روستای اهون در شهرستان بشاگرد 9 ماه است که به علت برکناری غیرقانی دهیار روستا از سوی مدیرکل امور روستایی و شورا های استانداری بدون دهیار است و به مردم خدمات داده نمی شود.

به گزارش  هارموز خبر ، از شرق هرمزگان و شهرستان بشاگرد ، روستای اهون یکی از روستاهای پرجمعیت بخش مرکزی در این شهرستان  است که با جمعیتی بالغ بر ۹۰۰ نفر بزرگترین روستا در این منطقه محسوب می شود اما مدت ۹ ماه است که این روستا به علت برکناری دلیل قانونی دهیار هیچ گونه خدماتی به مردم داده نمی شود .

مردم و شوراهای این روستا بارها این موضوع را از مسئولان شهرستانی و استانی مطالبه کرده اند اما آنطور که شورا و دهیار برکنار شده این روستا می گوید مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری به هیچ وجه قادر به حل مشکل این روستا نیست تا  خدمات دهی به مردم این روستا با مشکل مواجه شود.

حسن یوسف زاده عضو شورای اسلامی روستای اهون بشاگرد در گفتگو با هارموز خبر  اظهار داشت: از زمان روی کار آمدن شورای اسلامی این روستا با هم اندیشی صورت گرفته برای انتخاب دهیار ، تصمیم بر آن شد تا آقای مرادی که حسن سابقه به عنوان اولین دهیار انتخابی روستای اهون را در کار نامه دارد و عملکرد خوبی را نیز داشته است در این دوره به عنوان دهیار انتخاب کنیم.

وی افزود:  پس از این انتخاب  اولین طرحی را که در این روستا برنامه ریزی و مصوب کردیم ساخت دیوار حفاظتی روستا بود، که در سالهای گذشته به علت بارندگی با رانش زمین سبب ایجاد خسارت به زیرساختهای روستا شد.

یوسف زاده گفت : این مصوبه که مورد استقبال فرماندار و بخشدار نیز قرار گرفت برای اجرا به پیمانکار واگذار شد که اعتبار در نظر گرفته برای این پروژه ۳۰۰ میلیون تومان در نظرگرفته شد.

عضو شورای اسلامی روستای اهون گفت : این طرح که ناظرینی از فرمانداری و بخشداری هم داشت پس از انجام مورد تایید آنها قرار گرفت که شورای روستا برای پرداخت هزینه پیمانکار در فاز اول مجوز برداشت ۱۰۰ میلیون تومان از حساب دهیاری به دهیار داده شد که با تایید فرمانداری و بخشداری انجام می شود.

وی با بیان اینکه همه اقدامات این کار قانونی بوده است ومسئولان شهرستان نیز در جریان کار گرفته اند تصریح کرد : پس از  دادن گزارش  تخلف از سوی برخی به مقامات شهرستانی که همه اقدامات انجام شده در این طرح را خود آنها تایید کرده اند ،دستور برکناری  بدون علت و قانونی دهیار این روستا از سوی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مبنی بر تخلف مالی که تاکنون مورد قانونی را بیان نکرده اند صادر شده است.

یوسف زاده گفت : دست های پشت پرده ایی در این داستان احساس می شود تا با اتهام زدن به دهیار و شورای روستای اهون و مسدود کردن حساب های مالی دهیاری که تاکنون نه مسئولان شهرستان در فرمانداری آن را می پذیرد و نه مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری،  انجام   خدمات به مردم گرفته شود  و نارضایتی را  در روستا به وجود آورند.

عضو شورای اسلامی روستای اهون خاطرنشان کرد : بارها نسبت به این موضوع با نامه نگاری از استاندار ومدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری خواسته شده است تا به این موضوع واتهام ی که به دهیار روستا نسبت داده شده است شفاف پاسخگو باشند اما هیچگونه پاسخ  قانونی وصحیح به شورا و دهیار داده نمی شود.

 

وی با بیان اینکه اگر تخلف مالی قانونی دهیار  برای آنها محرز شده است با ادله کانونی بیان کنند، اظهار داشت : در صورتی که پاسخ آنها قانونی  همراه با مستند است بیان کنند تا شورا بتواند دهیار را برای پاسخگویی به مراجع قضایی و ذی صلاح معرفی کند.

طاهر مرادی دهیار برکنار شده در گفتگو با هارموز خبر گفت : از تاریخ ۱۴۰۰/۷/۱ به عنوان دهیار روستا در این شورا معرفی و انتخاب شدم که همه تلاش خود را برای انجام خدمت صادقانه به مردم در پیش گرفته ام تا بتوانم دستاورد های نظام و انقلاب ودولت  را در روستا در راستای حل مشکلات مردم تبیین کنم.

وی در خصوص اتفاقات انجام شده در دهیاری از سوی مدیر کل امور روستای  و شوراهای استانداری افزود : بنده از زمانی که به عنوان اولین دهیار در این روستا معرفی شدم تا کنون که به این کار مشغول بودم هیچ کار غیر قانونی و خارج از چهار چوب اداری انجام نداده ام و هر اقدامی هم که نجام شده مستندات آن موجود است.

مرادی گفت : اجرای طرح ساخت دیوار حفاظتی از مصوبات شورای قبل بود که به سرانجام نرسید اما این شورا با مصوب کردن اجرا مجدد آن کار به صورت قانونی و تحت نظارت ناظرین و مسئولان شهرستان انجام شد.

دهیار برکنار شده روستای اهون گفت : اتهام مالی صورت گرفته از سوی مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری غیرقانونی و بدون اثبات  است که این اقدام وی سبب اختلال در انجام امورات روستا و طرح های در دست اقدام است.

مردای عنوان کرد : اکنون هیچ کش پاسخ درستی را به ما نمی دهد و با مسدود کردن حساب دهیاری از سوی فرمانداری شهرستان در انجام کارهای نیمه تمام روستا با مشکل مواجه هستیم.

دهیار روستای اهون گفت : از استاندار هرمزگان درخواست داریم  که به درخواست مردم انقلابی روستای اهون مبنی بر حل این مشکل با جدیت ورود کند  و علت این کار که بیشتر به یک بازی سیاسی نزدیک است را مشخص کند  و از فرماندار این شهرستان خواسته شود که چرا به حرف  ونظر مردم این روستا احترام قائل نیست و مردم این روستا را مایوس و نا امید نکنند و همانطورکه در همه صحنه ها حضوری فعال دارند همیشه در صحنه حضور داشته باشند.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://harmoozkhabar.ir/?p=103344

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 2
  1. اظهارات جناب آقای یوسف زاده عضو شورای اسلامی روستای اهون در دفاع از دامادشون بیشتر به نظر میاد که وارونه جلوه دادن برخی واقعیاته.
    درخصوص اجرای دیوار حفاظتی اعتراض مردم به نحوه اجرای کار, و نحوه انتخاب پیمانکار ، مبلغ خارج از عرف قرارداد و بدون رعایت تشریفات قانونی و بدون رعایت اصول فنی بود که شائبه تبانی داشت که توسط مردم گزارش شد و برای مسئولین شهرستان محرز گردید و گزارشات اونا به استان ارسال گردید که البته با مشاوره هایی که انجام شد برخی از نواقص و تشریفات قانونی بعدا سندسازی شد و الا کار مجموعه شورای اسلامی ستودنیه.
    اختلافات مردم و مجموعه دهیاری در بذل و بخشش های خارج از قائده و عرف و بهره برداری های سیاسی و جناحی از امکانات و اختیارت دهیاری بود .
    اختلاف مردم با دهیاری سر تضاد منافع دهیار و مردم بود که در مواردی کارشکنی دهیار خصوصا در پرونده تسطیح و واگذاری اراضی مسکونی به متقاضیان روستا برای مردم و مسئولین محرز گردید.
    اعتراض مردم به بی توجهی مجموعه دهیاری به خواست های عمومی مردم و اصرار بر اجرای فعالیت های سیاسی و تشدید اختلافات روستاست.
    درپایان پیشنهاد میشه اگه اعضای شورای اسلامی وامدار دهیار نبوده و به منافع عمومی روستا فکر میکنن فردی دارای صلاحیت رو که شائبه های تخلف مالی و کارشکنی در امورات روستا رو‌نداره انتخاب کنن و امورات روستا رو سامان بدن.
    در پایان این سئوال هم مطرح میشه چنانچه تخلفات دهیار اثبات شده تکلیف حقوق تضییع شده مردم پس از عزل دهیار چی میشه؟
    اصرار اعضای شورای اسلامی برای ابقای دهیار مورد دار دلیلش چی میتونه باشه؟

  2. دهیار و اعضای شورای اسلامی خودشون رو فقط در مقابل طیفی که در انتخابات بهشون رای دادن مسئول میدونستن و در بسیاری از برنامه های عمومی روستا و کارهای عام المنفعه مشارکت نمیکردن.
    مردم روستا دو دسته اند
    دسته ای که هم طیف دهیار و شورا بودند و برخوردار، که اندکی از عزل دهیار دلخورند
    اما عده ای که قبل از عزل دهیار هم خدماتی نمیدیدن چنانچه برادر خانم دهیار عزل شون رو بعد از ده ماه رسانه ای نمیکرد حتی متوجه برکناریش نمیشدن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ابگرفتگی،شهر کرگان،گلایه از نماینده و وزرا احداث کمربندی جدید، تخریب پل دوم، حسین رئیسی،رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان استاندار هرمزگان استاندار هرمزگان نشست هماهنگی،اصلاح قوانین ملوانی اسکان موقت ، سیل در هشتبندی ،آبگرفتگی منازل افتتاح پروژه امداد رسانی،احداث کمپ،هلال احمر انتصاب،فرمانداری بشاگرد،یعقوب دادعلی زاده بارندگی،ابگرفتگی،میناب بارندگی، بارش باران ،هشدار سطح قرمز هواشناسی بارندگی ،ذخیره آب در پشت سد استقلال، بارندگی ،سیل ،تخلیه روستاها، بارندگی شدید، آبگرفتگی شهر میناب بازگشایی سد استقلال،سیل،پرهیز درکنار رودخانه ها،فرماندار ویژه میناب براورد خسارات ،سیل ،میناب، مجید سلحشور،فرماندار ویژه میناب بهره برداری از پروژه های عمرانی بیمارستان ابوالفضل میناب،عمل ستون فقرات،دکتر یدالله رئیسی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بیماری کرونا تعطیلی مدارس،هشدار هواشناسی،معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بشاگرد تعین رئیس شورای شهرستان،شهرستان بشاگرد،اعضای شورای بخش،حسن باقری تیپ امام سجاد هرمزگان، کمک به مناطق سیل زده میناب،احداث سیل بند جلسه ستاد بحران، سیل میناب،استاندار هرمزگان حل مشکلات بشاگرد،تشکیل کمیته ارزیاب دهیار تمبک، گلایه از مسئولان،بی تفاوتی آب منطقه ای،سیل در تمبک ومازغ ستاد بحران ،سیل در میناب،مدیرکل بحران استان هرمزگان سردار سلامی ،بازدید از مناطق سیل زده میناب سهم خواهی نمایندگان ،انتصابات،انتصاب مدیران ضعیف سگهای ولگرد ،خیابانها ومعابر ومیادین شهر میناب سیل ،آبگرفتگی،خسارات به مردم سیل،آبگرفتگی منازل ومعابر شهری و روستایی،اجرای طرحها وپروژه های کارشناسی نشده،مسدود کردن پلهای گذر آب سیل ،ایجاد خسارت،زیرساختهای شهرداری،حبیب الله سهرابی،شهردار میناب، سیل، بارندگی،فروچاله،خطر، فرونشست زمین عضو شورای بخش گوهران،قطعی سه روزه تلفن و اینترنت،سهل انگاری شهرداری گوهران،شرکت مخابرات هرمزگان عقرب گزیدگی،دانش آموز فراهکی،ستاد بحران، فرماندارویژه میناب قرار گاه مدینه،سیل میناب،خدمات رسانی به سیل زدگان مسببان سیل،معرفی به دستگاه قضایی،سیل،خسارت به مردم،غلام کمالی معاون وزیر راه وشهرسازی ،مدیریت محور مواصلاتی میناب به بندر تیاب ، اصلاح بافت فرسوده شهری میناب هرمزگان هفته دولت هیئت های مذهبی دانش آموزی،فرمانده سپاه امام سجاد،اباذر سالاری کرونا یادواره شهدا،روستای گورزانگ،مشاور عالی حاج قاسم سلیمانی