تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
5
رئیس کل دادگستری هرمزگان:

قاچاق سوخت بحران امروز استان و به یکی از چالشهای اجتماعی ، سیاسی ، امنیتی ، طبقاتی، تبدیل شده است .

  • کد خبر : 103205
  • 28 تیر 1402 - 13:50
قاچاق سوخت بحران امروز استان و به یکی از چالشهای اجتماعی ، سیاسی ، امنیتی ، طبقاتی، تبدیل شده است .
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت :قاچاق سوخت بحران امروز استان و به یکی از چالشهای اجتماعی ، سیاسی ، امنیتی ، طبقاتی، تبدیل شده است .

به گزارش هارموز خبر ،مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در آئین تکریم ومعارفه دوتن از قضات دادگستری شهرستان میناب که در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: از زحمات چند ساله آقای گرمه ای یک از بهترین قضات شهرستان میناب واستان در دوران خدمت وی تقدیر وتشکر می شود وسمت جدیش را در منصب مدیر کل بازرسی استان مازندران به وی تبریک می گویم.

وی افزود: در انتصاب ها باید نیروی منصوب شده را بر اساس شرایط آن محل ومنطقه انتخاب کرد  که آقای گرمه ای توانست در این شرایط در شهرستان میناب کارنامه موفقی را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان ضمن تبریک برای انتصاب آقای بلادر به عنوان رئیس دادگستری شهرستان میناب  گفت : وی یک نیروی جوان با روحیه کار مضاعف ومردمداری برای خدمت به مردم این شهرستان وشرق هرمزگان انتخاب شده است که در این مدت توانسته است موفق عمل کند.

قهرمانی ضمن رضایت از عملکرد دادستان میناب عنوان کرد : عملکرد وی در مدیریت در دادسرای میناب یک عملکرد مطلوب وقابل قبول است واز وی تقاضا داریم که با قاطعیت و واقتدار ومردمداری در انجام کارهای محوله با همه اصول وقوانینی  که برای  این جایگاه ومدیریت وجود دارد به کار خود ادامه دهند وبا ایجاد همدلی با اعضای شورای تامین بتوانیم برنامه های خود را در این شهرستان پیش ببریم.

وی در پاسخ به صحبتهای امام جمعه ونماینده ولی فقیه در شهرستان میناب در خصوص حقوق شهروندی و بازداشتهای موقت بیان کرد : بازداشت موقت نوعی محکومیت بازدارنده است که با تشخیص بازپرس پرونده انجام می شود ، اما در شرایط فعلی بازداشت موقت به جرائم قتل عمد وپرونده های سنگین مواد مخدر یا اختلاس  ومفاسد اقتصادی کلان انجام  می شود که با تشخیص بازپرس انجام خواهد شد.

قهرمانی با بیان اینکه فرمایش امام جمعه میناب  هم در این خصوص بجا است و از دادستان باید دراین خصوص اعلام نظر شود بیان کرد: اینگونه صدور محکومیتها قابل اعتراض در دادگاه است اما یکی از شروط مردمداری این است که درمقابل برخی از محکومیتها باید با قاطعیت ایستادگی کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در خصوص شرایط شهرستان میناب  گفت : ما هم در سیستم قضایی خود دغدغه های متعددی نسبت به شهرستان میناب داریم واقدامات مختلفی برای حوزه قضایی میناب انجام شده است .

وی افزود : شعبه داد گاه انقلاب شهرستان میناب از سال ۱۳۸۳ بدون رئیس بود که بعد از ۲۰ سال  توانستیم با استفاده از نیرویهای بومی این شهرستان این شعبه را دایر کنیم.

قهرمانی با بیان اینکه هنوز خیلی از کارها را باید در سیستم قضایی میناب انجام دهیم اظهار داشت: با برنامه ریزی هایی که در آیند انجام خواهد شد توجهات خود را به شهرستان میناب بیشتر خواهیم کرد تا بتوانیم  شرایط خدمت رسانی در شان مردم شریف میناب را داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت : برخورد خوب با مراجعین به دستگاه قضایی یکی از مهمترین ویژگی های  خدمت به مردم است که این امر باید در سیستم قضایی هرمزگان شکل بگیرد.

وی  در خصوص قاچاق سوخت در هرمزگان عنوان کرد : قاچاق سوخت بحران امروز استان و به یکی از چالشهای اجتماعی ، سیاسی ، امنیتی ، طبقاتی، تبدیل شده است .

قهرمانی اظهار داشت: در سالهای قبل شاید افرادی وجود داشته است که نسبت به این بحران مخرب هشدار می داند ونسبت به آن هشدارها گوش شنوایی وجود نداشت ،اما اکنون به دوران تحقق همان هشدارهای توجه نشده رسیده ایم.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت : اکنون به تاراج اموال عمومی وبیت المل روزانه دهها میلیارد تومان رسیده ایم  که تعداد  اندکی روزانه نسبت به این موضوع سوء استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی تحصیل کرد درآیند دراستان محسوس می شود افزود : مدرسه های استان کم کم رونق خود را از دست می دهند وجوانان این شهرستان واستان به جای اینکه در تحصیل با سایر استان ها رقابت کنند  به سمت قانون گریزی سوق پیدا می کنند .

قهرمانی  عنوان کرد : دستگاه قضایی از نیروهای فراجا ومرزبانی  در طرح برخورد با قاچاق ومفسدین حمایتهای قاطعی را انجام می دهد  که این طرح با داشتن لایه های مختلف در فساد اداری  که دستگیری های خوبی هم انجام شده است وبخشی دیگر آن جمع آوری سلاح ومقابله با قاچاق بر روی دریا انجام می شود که می تواند با اقدامات لازم ضربه سنگینی  را به قاچاقچیان وارد کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت : در بحث قاچاق سوخت کسی به صحبتهای انجام شده درباره تامین معیشت از این راه توجه نکند ، وکسی هم منکر تامین معیشت برای مردم نیست واین وظیفه حاکمیت برای ایجاد شغل است که باید کمک کند.

قهرمانی تاکید کرد : همه ضابطین ومتنفذین وکارکنان دستگاه قضایی در امرپیشگیری  و برخود با قاچاق سوخت اقدام کنید که اگر این بحران را رها کنیم جاده ها هم در تصرف مفسدان وقاچاقچیان خواهد بود.

وی افزود : قاچاقچیان سوخت وافرادی که سرشبکه هستند متناسب ترین افراد برای  قراربازداشت موقت خواهند بود تا با شناسایی شبکه آنها مانع ازبین رفتن  شبکه وادله وایجاد تبانی  ویا پولشویی باشد اما قانون هم در این خصوص تناسب وضعیت فرد مجرم را هم در نظرگرفته است.

پایان پیام/

 

 

 

لینک کوتاه : http://harmoozkhabar.ir/?p=103205

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ابگرفتگی،شهر کرگان،گلایه از نماینده و وزرا احداث کمربندی جدید، تخریب پل دوم، حسین رئیسی،رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان استاندار هرمزگان استاندار هرمزگان نشست هماهنگی،اصلاح قوانین ملوانی اسکان موقت ، سیل در هشتبندی ،آبگرفتگی منازل افتتاح پروژه امداد رسانی،احداث کمپ،هلال احمر انتصاب،فرمانداری بشاگرد،یعقوب دادعلی زاده بارندگی،ابگرفتگی،میناب بارندگی، بارش باران ،هشدار سطح قرمز هواشناسی بارندگی ،ذخیره آب در پشت سد استقلال، بارندگی ،سیل ،تخلیه روستاها، بارندگی شدید، آبگرفتگی شهر میناب بازگشایی سد استقلال،سیل،پرهیز درکنار رودخانه ها،فرماندار ویژه میناب براورد خسارات ،سیل ،میناب، مجید سلحشور،فرماندار ویژه میناب بهره برداری از پروژه های عمرانی بیمارستان ابوالفضل میناب،عمل ستون فقرات،دکتر یدالله رئیسی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بیماری کرونا تعطیلی مدارس،هشدار هواشناسی،معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بشاگرد تعین رئیس شورای شهرستان،شهرستان بشاگرد،اعضای شورای بخش،حسن باقری تیپ امام سجاد هرمزگان، کمک به مناطق سیل زده میناب،احداث سیل بند جلسه ستاد بحران، سیل میناب،استاندار هرمزگان حل مشکلات بشاگرد،تشکیل کمیته ارزیاب دهیار تمبک، گلایه از مسئولان،بی تفاوتی آب منطقه ای،سیل در تمبک ومازغ ستاد بحران ،سیل در میناب،مدیرکل بحران استان هرمزگان سردار سلامی ،بازدید از مناطق سیل زده میناب سهم خواهی نمایندگان ،انتصابات،انتصاب مدیران ضعیف سگهای ولگرد ،خیابانها ومعابر ومیادین شهر میناب سیل ،آبگرفتگی،خسارات به مردم سیل،آبگرفتگی منازل ومعابر شهری و روستایی،اجرای طرحها وپروژه های کارشناسی نشده،مسدود کردن پلهای گذر آب سیل ،ایجاد خسارت،زیرساختهای شهرداری،حبیب الله سهرابی،شهردار میناب، سیل، بارندگی،فروچاله،خطر، فرونشست زمین عضو شورای بخش گوهران،قطعی سه روزه تلفن و اینترنت،سهل انگاری شهرداری گوهران،شرکت مخابرات هرمزگان عقرب گزیدگی،دانش آموز فراهکی،ستاد بحران، فرماندارویژه میناب قرار گاه مدینه،سیل میناب،خدمات رسانی به سیل زدگان مسببان سیل،معرفی به دستگاه قضایی،سیل،خسارت به مردم،غلام کمالی معاون وزیر راه وشهرسازی ،مدیریت محور مواصلاتی میناب به بندر تیاب ، اصلاح بافت فرسوده شهری میناب هرمزگان هفته دولت هیئت های مذهبی دانش آموزی،فرمانده سپاه امام سجاد،اباذر سالاری کرونا یادواره شهدا،روستای گورزانگ،مشاور عالی حاج قاسم سلیمانی