تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
5
رئیس شورای شهر میناب:

مدعی العموم برای تعیین تکلیف ساختمان  قلعه هزاره ورود کند/هیچ منعی برای حضور خبرنگاران در جلسات شورای شهر وجود ندارد

  • کد خبر : 101433
  • 04 اسفند 1400 - 12:02
مدعی العموم برای تعیین تکلیف ساختمان  قلعه هزاره ورود کند/هیچ منعی برای حضور خبرنگاران در جلسات شورای شهر وجود ندارد
رئیس شورای شهر میناب گفت: ساختمان قلعه هزاره میناب سالها است که در بلاتکلیفی به سر می برد و از مدعی العموم انتظارداریم تا برای تعیین تکلیف آن به این موضوع ورود کند.

به گزارش پایگاه خبری هارموز ، «سید موسی هاشم نسب رئیس شورای ششم شهرمیناب» در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان با تشریح عملکرد شش ماهه شورای شهر میناب اظهار کرد: کل جلساتی که در طول این چند ماه از تاریخ ۱۳ مرداد که شورای ششم شهر میناب فعالیت خود را آغاز کرده است ۲۲ جلسه رسمی و فوق العاده برگزار شده است که در این جلسات ۶۸ مصوبه در شورا صورت گرفته است.

وی افزود : در جاهایی که ما نظارت بر عملکرد شهرداری داریم به موجب مصوباتی که در شورای شهر انجام شده است،نمایندگانی از اعضای شورا در کمیته های معاملات شهرداری ،کمیته سرمایه گذاری و کمیته فنی شهرداری حضور دارند تا در خصوص نظارت بر عملکرد شهرداری اقدامات نظارتی لازم را انجام دهند.

هاشم نسب گفت: هر یک از اعضای شورای شهر در کمیسیونهای فنی و شهرسازی، خدمات شهری و محیط زیست، برنامه و بودجه و حقوقی، و فرهنگی اجتماعی حضور و فعالیت می کنند.

رئیس شورای ششم شهر میناب با بیان اینکه پیش از این کمیسیون های شورای شهر در دوره های گذشته فعال نبودند عنوان کرد:کاری که در امور اداری شورا انجام شد این است که شورای شهر را به اتوماسیون اداری مجهز کردیم و تمامی مکاتبات اداری شورای شهر از طریق این سامانه انجام می شود.

وی با اشاره به مصوبات انجام شده در شورای شهر خاطر نشان کرد:بیشتر این مصوبات در خصوص املاک و مستقلات بوده که بیشتر آنها مربوط به اشخاص است.

هاشم نسب در خصوص فعالیتهای انجام شده شورا در مدت شش ماهه گفت: در زمانی که ماخود را برای این عرصه آماده کردبم وعده هایی را به مردم دادیم که یکی از آنها تسهیل امور مردم بود که در زمینه پاسخگویی به مردم همه روزه اعضای شورای شهر در دفتر شورای حضور دارند تا بتوان برای حل مشکلات مردم بهتر تصمیم گیری کرد.

رئیس شورای ششم شهر میناب ادامه داد: در شورا و شهرداری با توجه به پاسخگویی به مردم و حل مشکلات رضایت مندی مردمی از این مجموعه بیشتر شده است که خود می تواند یک نقطه مثبت برای بیان عملکرد شورا و شهرداری دانست.

هاشم نسب افزود : در طول  این مدت کوتاه شش ماهه بر اساس بودجه ای که توسط  شوای پنجم تدوین شده بود ما به اجبار در طول سال با همان رقمهای موجود مشغول  به انجام برخی از کارها در سطح شهر شدیم.

بدنبال آن هستیم تا تصدی گری از شهرداری دور شود

رئیس شورای شهر میناب گفت: یکی از معضلات ما در شهرداری معضلات موجود در خدمات شهری و پسماند و فضای سبز است که در سطح شهر هم قابل مشاهده است و توسط شهرداری اداره می شوند و ما هم به دنبال آن هستیم تا با دور کردن تصدی گری از شهرداری به واگذاری این بخشها به بخش خصوصی اقدام کنیم.

هاشم نسب اظهار کرد: مراحل انجام این کار در شورا انجام شده و در مرحله مناقصه قرار دارد و به دنبال مصوب کردن آن در شورا برای اجرا هستیم.

۸۳ درصد محلات شهر میناب نیاز به آسفالت دارد

هاشم نسب با بیان اینکه طبق برآورد انجام شده ۸۳ درصد محلات شهر میناب نیاز به آسفالت دارد بیان کرد: کار آسفالت محلات شهر میناب را از محلات کم برخوردار احمدآباد و شهید صفری  شروع کرده ایم و بنا داریم تا با آسفالت ماهیانه دو محله در سطح شهر، محلاتی را که نیاز به انجام این کار است آسفالت کنیم که این کار می تواند ما را در بحث زیر ساختها و مشکلات بهداشتی کمک کند.

وی در خصوص محلات صعب العبور  و بالای کوه میناب گفت: در این محلات کار بتن ریزی و یا استفاده از سنگ فرش آغاز می شود که با محاسبه اختلاف قیمت ،کوچه هایی که نیاز به سنگ فرش دارند این کار انجام شود.

رئیس شورای شهر میناب خاطر نشان کرد: قرار است تا از محل اعتبارات بافت فرسوده شهر قسمت بالایی کوه میناب را با احداث دیواره حائل و کاشت درخت از فرسایش خاک کوه و یا سرازیر شدن شن و ماسه در هنگام بارندگی جلوگیری شود.

اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار ناشی از سیل به شهرداری میناب

رئیس شورای شهر میناب ضمن قدر دانی از همه دستگاههای اجرایی و امدادی در هنگام سیل وکمک به مجموعه شهرداری میناب گفت: سیل بی سابقه در میناب که خسارات زیادی را به زیرساختها وارد کرد و با کمک و همراهی فرماندار شهرستان  ،فرماندهان سپاه و نماینده مردم شرق هرمزگان مدیریت شد کمک های مناسبی هم برای جبران خساراتها به شهرداری این شهرستان انجام خواند شد.

وی افزود:بر اثر این سیل با همراهی همه دستگاهها ومسئولان استانی وشهرستانی ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل روان آبها اختصاص داده شده است که از این میزان ۹ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است و تفاهم نامه آن هم برای برای اجرای کار  مبادله  و مشخص شده که شهرداری در چه بخشهایی شروع به کار کند.

هاشم نسب اظهار کرد: در بلوار امام  و بلوار بسیح برای دفع آبهای سطحی و هدایت آن به سمت رودخانه از طریق کانال کشی و لوله گذاری و یک مسیر دیگر از محدوده بلوار امام در نزدیکی کوچه معروف به تعمیرگاه تهران نیز اصلاحاتی را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه بخشی از این مبالغ اختصاص یافته ناشی از سیل که می تواند رقم خوبی هم باشد در اختیار منابع طبیعی برای احداث سیل بند قرار خواهد گرفت ادامه داد: مقرر شذه هست تا با مشارکت با شهرداری در خصوص ادامه سیل بندها در محله پاکوه از ورود روان آبها به سمت شهر جلوگیری شود که بزودی عملیات اجرایی این سیل بندها اجرا خواهد شد.

انجام و انعقاد تفاهم نامه با آب منطقه ای برای برداشت شن وماسه و لایروبی و احیای رودخانه در محدوده پل اول و دوم به نفع شهر و مردم توسط شهرداری

رئیس شورای شهر میناب با بیان اینکه با همکاری همه مسئولان شهرستانی و استانی کار بزرگی در حال انجام است عنوان کرد: پیش از این شهرداری میناب برای تهیه شن و ماسه لازم خود باید از مسیرهای دیگری اقدام و خریداری می کرد ، و ما هم از ابتدا به دنبال این بودیم که از شن و ماسه ای که در همین جا موجود است برای شهر و به نفع مردم برداشت  و استفاده شود.

هاشم نسب گفت: این تفاهم نامه در حال انعقاد است و انتظار است که بزودی این اتفاق بیفتد، از ابتدای پل اول میناب تا ۱۰۰۰ متر بعد از پل دوم م این شن و ماسه طوری باید برداشت شود که بتوان هم مسیر رودخانه را احیاکند و هم برداشت آن به نفع مردم توسط شهرداری انجام پذیرد.

وی افزود : این تفاهم نامه سه جانبه در مسیر انجام قرار دارد که می تواند کمک بزرگی برای عمران  شهرستان میناب در بخشهای مختلف و آسفالت کوچه ها و معابر شهر میناب می تواند باشد.

اتمام پروژه های نیمه تمام در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری لحاظ شده است

هاشم نسب با بیان اینکه دو پروژ نیمه تمام بلوار غدیر و دانشگاه در میناب باید در سال ۱۴۰۱ تمام شوند گفت:در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی را برای پروژه های نیمه تمام اختصاص داده ایم که در کنار آنها باید ادامه بلوار غدیر و بلوار دانشگاه تکمیل و به اتمام برسد.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده برای ساخت سالن آمفی تئاتر در میناب گفت: هنوز کار مطالعات این طرح به پایان نرسیده که پس از تکمیل و تصویب این طرح در شورای شهر ، این مکان در کنار پارک ملت احداث می شود.

سردخانه آرامستان به ظرفیت ۲۵ نفره ارتقاء داده می شود

رئیس شورای شهر میناب با بیان اینکه در بازدید صورت گرفته از سرخانه آرامستان وضعیت این مکان را مناسب ندیدیم اظهار کرد: در بازدید صورت گرفته این مکان وضعیت فعلی آن مورد رضایت نبود و ظرفیت فعلی آن که حدود  ۳ نفر است ، مقرر شده است تا بزودی ظرفیت سردخانه آرامستان میناب را به ۲۵ نفر ارتقاء دهیم تا بتوانیم بر اساس استاندارد شهرستان جوابگو باشیم.

هاشم نسب گفت: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری میناب برای تعیین وضعیت آرامستان شهرستان اعتباری هم در نظر گرفته شده است تا بتوان اقدامات لازم را انجام دهیم.

خرید ماشین آلات سنگین برای شهرداری در سال ۱۴۰۱

هاشم نسب بیان کرد: یکی از کارهایی که در چند سال اخیر به ندرت اتفاق افتاده است و در شورای عالی شهرداری مصوب شد خرید یک دستگاه لودر و دو دستگاه کامیون برای تجهیز ماشین آلات است  که با تصویب شورا برای خریداری آنها اقدام شده است و در سال ۱۴۰۱ به جمع ماشین آلات شهرداری اضافه می شود.

وی افزود : شهرداری به لحاظ ماشین آلات وضعیت خوبی نداشت و این ماشین آلات در اختیار با عمر بالا و فرسودگی زیاد جوابگوی شهرداری و شهر میناب نبود.

مدعی العموم برای تعیین تکلیف ساختمان  قلعه هزاره ورود کند

رئیس شورای شهر میناب گفت: یکی از مواردی که طی این سالها از کنار آن گذشته ایم و به آن توجه نشده است ساختمان قلعه هزاره میناب است که حدود ۱۵ سال پیش با تفاهم نامه بین شهرداری و سرمایه گذار بخش خصوصی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این مکان در زمینی به مساحت دو هکتار و ساختمانی با زیربنای ۲۲ هزار متر مربع بلاتکلیف مانده است بیان کرد: سهم شهرداری که مال مردم هم هست باید از این ملک مشخص شود که با یک حسابرسی ساده می توان ارزش سهم شهرداری را از این ملک  بالای ۱۰۰ میلیارد دانست.

هاشم نسب گفت : دو هکتار از زمینهای شهر داری در بهترین نقطه شهر معطل مانده است و هیچ کار حقوقی روی این پرونده تا کنون انجام نشده است.

رئیس شورای شهر میناب بیان کرد: تنها چیزی را که در این خصوص می توتن به صورت شفاف بیان کرد از زمان شروع کار در شورای ششم بیش از ۱۵ جلسه برای روشن شدن وضعیت حقوقی این پروند برگزار شده است وبا هرکسی که به عنوان مالک اینجا معرفی می کنند و با آنها تماس می گیریم فرار می کنند.

هاشم نسب گفت: مانیت کردیم که با تعیین تکلیف سرمایه گزار بخش تجاری را به آنها واگذار کنیم و از محل سهم شهرداری طبقات بالا را برای جابجایی ساختمان شهرداری  میناب که ساختمان خوبی ندارد ، به شهرداری واگذار کنند.

وی با بیان اینکه این ملک را ارزش گذاری و سهم شهرداری را در طول این سالها مشخص کردیم اظهار داشت: پس از انجام همه این مراحل مشخص شد که این مکان بلاصاحب است و یک روز را با حضور خبرنگاران برای اطلاع رسانی دقیق از وضعیت این ساختمان که حق مسلم مردم است آگاه سازی انجام شود.

رئیس شورای شهر میناب ادامه داد: اگر شهرداری میناب در آنجا برود کل این ساختمان می تواند احیا و رونق بگیرد و کار کسب مردم هم در آنجا رواج پیدا کند و ایجاد اشتغال به بخش عمده ای از مردم ایجاد می شود.

هاشم نسب بیان کرد: انتظار داریم در این قضیه دادستان شهرستان میناب و رئیس دادگستری به ما کمک کند تابتوانیم این موضوع را به نفع مردم در مدت زمان کوتاه به نتیجه برسانیم.

هیچ منعی برای حضور خبرنگاران در جلسات شورای شهر وجود ندارد

رئیس شورای شهر میناب گفت: هدف و نیت ما در شورای شهر پیشرفت شهر میناب  است و ما هم برای شهر خود حاضر هستیم جان خود را فدا کنیم و انتظار هست تا همه اصحاب رسانه و خبرنگاران  برای پیشرفت شهر به شورای شهر کمک کنند.

وی با بیان اینکه به حواشی هادامن نزنید عنوان کرد :رضایت مردمی از شورا وشهر داری مهمترین خواسته ما است و ما به عنوان خادمان ونمایندگان مردم نیازی به نمره دادن بعضی ها نداریم ونمره اصلی را مردم با رضایتمندی خود خواهند داد.

هاشم نسب افزود : ما با خبرنگاران بیگانه نیستیم و درب اتاق ما به روی همه خبرنگاران باز است و هرگونه سوال و یا ابهامی را که از مجموعه شورا و شهرداری دارید این حق شما است که از ما بپرسید و ما هم پاسخگوی شما باشیم.

 

 

لینک کوتاه : http://harmoozkhabar.ir/?p=101433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ابگرفتگی،شهر کرگان،گلایه از نماینده و وزرا احداث کمربندی جدید، تخریب پل دوم، حسین رئیسی،رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان استاندار هرمزگان استاندار هرمزگان نشست هماهنگی،اصلاح قوانین ملوانی اسکان موقت ، سیل در هشتبندی ،آبگرفتگی منازل افتتاح پروژه امداد رسانی،احداث کمپ،هلال احمر انتصاب،فرمانداری بشاگرد،یعقوب دادعلی زاده بارندگی،ابگرفتگی،میناب بارندگی، بارش باران ،هشدار سطح قرمز هواشناسی بارندگی ،ذخیره آب در پشت سد استقلال، بارندگی ،سیل ،تخلیه روستاها، بارندگی شدید، آبگرفتگی شهر میناب بازگشایی سد استقلال،سیل،پرهیز درکنار رودخانه ها،فرماندار ویژه میناب براورد خسارات ،سیل ،میناب، مجید سلحشور،فرماندار ویژه میناب بهره برداری از پروژه های عمرانی بیمارستان ابوالفضل میناب،عمل ستون فقرات،دکتر یدالله رئیسی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بیماری کرونا تعطیلی مدارس،هشدار هواشناسی،معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بشاگرد تعین رئیس شورای شهرستان،شهرستان بشاگرد،اعضای شورای بخش،حسن باقری تیپ امام سجاد هرمزگان، کمک به مناطق سیل زده میناب،احداث سیل بند جلسه ستاد بحران، سیل میناب،استاندار هرمزگان حل مشکلات بشاگرد،تشکیل کمیته ارزیاب دهیار تمبک، گلایه از مسئولان،بی تفاوتی آب منطقه ای،سیل در تمبک ومازغ ستاد بحران ،سیل در میناب،مدیرکل بحران استان هرمزگان سردار سلامی ،بازدید از مناطق سیل زده میناب سهم خواهی نمایندگان ،انتصابات،انتصاب مدیران ضعیف سگهای ولگرد ،خیابانها ومعابر ومیادین شهر میناب سیل ،آبگرفتگی،خسارات به مردم سیل،آبگرفتگی منازل ومعابر شهری و روستایی،اجرای طرحها وپروژه های کارشناسی نشده،مسدود کردن پلهای گذر آب سیل ،ایجاد خسارت،زیرساختهای شهرداری،حبیب الله سهرابی،شهردار میناب، سیل، بارندگی،فروچاله،خطر، فرونشست زمین عضو شورای بخش گوهران،قطعی سه روزه تلفن و اینترنت،سهل انگاری شهرداری گوهران،شرکت مخابرات هرمزگان عقرب گزیدگی،دانش آموز فراهکی،ستاد بحران، فرماندارویژه میناب قرار گاه مدینه،سیل میناب،خدمات رسانی به سیل زدگان مسببان سیل،معرفی به دستگاه قضایی،سیل،خسارت به مردم،غلام کمالی معاون وزیر راه وشهرسازی ،مدیریت محور مواصلاتی میناب به بندر تیاب ، اصلاح بافت فرسوده شهری میناب هرمزگان هفته دولت هیئت های مذهبی دانش آموزی،فرمانده سپاه امام سجاد،اباذر سالاری کرونا یادواره شهدا،روستای گورزانگ،مشاور عالی حاج قاسم سلیمانی