تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
7
گزارش هارموز از پروژه فراموش شده در میناب:

۱۲ سال شنیدن وعده بیهوده مسئولان برای مهمترین زیرساخت ورزشی میناب/ ورزشگاهی که شتاب زده تصمیم به بهره برداری از آن دارند

  • کد خبر : 101205
  • 15 بهمن 1400 - 14:18
۱۲ سال شنیدن وعده بیهوده مسئولان برای مهمترین زیرساخت ورزشی میناب/ ورزشگاهی که شتاب زده تصمیم به بهره برداری از آن دارند
با گذشت بیش از ۱۲ سال از کلنگ زنی ورزشگاه 10 هزار نفری خلیج فارس میناب به عنوان بزرگترین ورزشگاه شرق هرمزگان، بهره برداری از این مجموعه ورزشی هنوز در هاله ای ابهام قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری هارموز ، ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب یکی از پروژه‌های مصوب دور دوم سفر رئیس دولت دهم به این شهرستان است که به عنوان بزرگترین مجموعه ورزشی شرق هرمزگان در هفته دولت سال ۹۱ کلنگ زنی شد اما طی این سال ها اسیر وعده های مختلف از سوی مسئولان برای بهره برداری بوده که در این نوشتار به برخی از آنها اشاره می شود.

غلامعلی دانشور در زمانی که هنوز سرپرستی اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان را بر عهده داشت از احداث ورزشگاه ۱۰ هزار نفری و پیگیری در تسریع عملیات آن به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ورزشی میناب نام برد و افزود:پیمانکار این طرح هم‌اکنون تعیین شده و عقد قرارداد نیز صورت گرفته است.

وی همچنین با ذکر این مطلب که فاز نخست این مجموعه ورزشی در سال ۹۳ به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت:برای احداث فاز نخست این ورزشگاه مبلغ یک میلیارد تومان در سال‌ جاری اختصاص یافته است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به آغاز تجهیز کارگاه این پروژه، ادامه داد: براساس مدت زمان مشخص شده ورزشگاه ۱۰ هزار نفری خلیج فارس میناب سه ساله(در سال ۹۳) به بهره‌برداری می‌رسد.

سید عبدالکریم هاشمی نخل‌ابراهیمی اسبق شرق هرمزگان در فروردین ماه سال ۹۴ پس از دیدار با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت:بر این اساس، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان و همچنین ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای فاز نخست این ورزشگاه اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: ورزشگاه ۱۰ هزار نفری خلیج فارس میناب در فاز نخست شامل بخش‌هایی مانند ایجاد چمن، رختکن، نیمکت عوامل تیم‌ها، سرویس بهداشتی و غیره می‌باشد.

حسن کریمی، مدیر کل شرکت توسعه ونگهداری اماکن ورزشی، وزارت ورزش وجوانان در بازدید از ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب که در آبان ماه سال ۹۷ صورت گرفت، اظهار کرد:مرحله نخست ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب دهه فجر سال آینده(سال ۹۸) به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل شرکت توسعه ونگهداری اماکن ورزشی، وزارت ورزش وجوانان افزود: برای ساخت این ورزشگاه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

کریمی گفت: در گام نخست این ورزشگاه هشت هزار متر مربع چمن مصنوعی، سیستم روشنایی کامل، پیست استاندارد دوومیدانی، رختکن وسرویس بهداشتی و جانمایی برای دو هزار صندلی به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: اعتبار لازم برای تکمیل این ورزشگاه ۱۰ هزار نفری شهرستان میناب در مراحل بعدی جذب می‌شود.

کریمی به علت توقف این پروژه اشاره کرد و  گفت: عملیات ساخت ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب از سال ۹۱ شروع شد که به علت مشکلات مالی متوقف شد.

ژاله فرامرزیان معاون توسعه و منابع وزارت ورزش وجوانان که در مورخ ۱۶  بهمن ۹۷ به شهرستان میناب نیز سفر کرده بود در حاشیه بازدید از پروژه های ورزشی، ساخت این ورزشگاه را متناسب با جمعیت شهر میناب ندانست  و خواستار این بود تا با تغییر جانمایی این ورزشگاه در نقطه ای دیگر، برای ساخت دهکده ورزشی اقدام کنند.

وی افزود: بر فرض اینکه ۳۰ میلیارد تومان هزینه نیز برای ساخت این ورزشگاه در نظر گرفته شود اما وضعیت منطقه و جانمایی صورت گرفته برای اجرای پروژه ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب در مکان فعلی مناسب نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان افزود: با همین مقدار هزینه ای که در گذشته برای این مکان صورت گرفته می‌توانستید چند سالن ورزشی را در دیگر نقاط شهرستان احداث کنید.

وی تصریح کرد: مسئولان شهرستانی در صورت احداث ورزشگاه ده هزار نفری در مکان فعلی با چالش های جدی روبرو خواهند شد.

فرامرزیان گفت: برای شهری به جمعیت ۱۰۰ هزار نفر مانند میناب بیش از ۵ هزار ببیننده را نمی توان پیش بینی کرد.

گفتنی است؛ در این بازدید محمد احمدی، فرماندار وقت میناب نیز قول مساعد جهت واگذاری زمین جدید برای اجرای پروژه ورزشگاه ده هزار نفری میناب را در مکانی متناسب با این موضوع داد.

محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در حاشیه سفر به میناب و بهره برداری از پروژه های ورزشی هفته دولت در سال ۹۸ در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: تامین اعتبار ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب در دستور کار است و ورزشکاران و ورزش دوستان مینابی امیدوار باشند که فاز نخست این ورزشگاه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

فریدون همتی استاندار سابق هرمزگان در اردیبهشت ماه سال جاری پس از دیدار و گفتگو با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان که در تهران صورت گرفت از بهره برداری و افتتاح فاز نخست ورزشگاه ۱۰ هزار نفری شهرستان میناب و سالن ورزشی سام و زال قشم در هفته دولت سال جاری خبرداد.

مجید سلحشور فرماندار ویژه میناب نیز چندی پیش از تخصیص اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان برای فاز نخست این پروژه ورزشی خبر داد و گفت:این اعتبار برای ساخت و نصب چمن، روشنایی، نصب دوهزار صندلی، فنس دور ورزشگاه و پیست دومیدانی است.

وی گفت:ورزشگاه ۱۰ هزار نفری میناب یکی از پروژه‌های مصوب دولت دهم در این شهرستان است که با پیگیری‌ها و تاکید مکرر استاندار هرمزگان و نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، با گذشت ۱۰ سال فاز نخست آن تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

حسین رئیسی نماینده کنونی شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان گفت:ورزشگاه ده هزار نفری میناب که یک دهه از آغاز شروع بکار آن می‌گذرد هنوز تکمیل نشده و باید هرچه سریع‌تر نسبت به اتمام این پروژه اقدام شود.

وی افزود : سال ۹۹ هم به پایان رسید و فاز نخست این مجموعه ورزشی به بهره برداری نرسید و باز هم این طرح ملی مشمول وعده مسئولان به زمان دیگری شد.

در اردیبهشت ماه سال جاری محمودرضا امیاری مدیرکل ورزش وجوانان هرمزگان از عملیات اجرایی نصب زمین چمن بزرگ مصنوعی استادیوم ۱۰هزارنفری میناب در۳مرحله خبرداد.

وی در آن زمان گفت:مرحله اول چمن این استادیوم رسیده و آماده نصب می باشد و طبق پیگیری ها و قول مساعد شرکت توسعه و پیمانکار نصب کامل چمن مصنوعی استادیوم ۱۰ هزارنفری شهرستان میناب تا تیر ماه کامل به اتمام می رسد.

اما اکنون و طی روزهای اخیر اجرای ناقص این طرح در بین ورزشکاران و فعالان مجازی نارضایتی هایی به همراه داشته که نیازمند شفاف سازی بیشتر از سوی مسئولان است.

از این ورزشگاه نیمه کاره پس از حدود ۱۲ سال وعده دروغین مسئولان قصد بهره برداری دارند که جا دارد با جلوگیری از بهره برداری از پروژه نیمه تمام وشتاب زده  بر تکمیل و استاندار سازی آن ، آنچه را که  در خور ورزشکاران شهرستان میناب است برای این قشر فراهم شود.

لینک کوتاه : http://harmoozkhabar.ir/?p=101205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ابگرفتگی،شهر کرگان،گلایه از نماینده و وزرا احداث کمربندی جدید، تخریب پل دوم، حسین رئیسی،رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان استاندار هرمزگان استاندار هرمزگان نشست هماهنگی،اصلاح قوانین ملوانی اسکان موقت ، سیل در هشتبندی ،آبگرفتگی منازل افتتاح پروژه امداد رسانی،احداث کمپ،هلال احمر انتصاب،فرمانداری بشاگرد،یعقوب دادعلی زاده بارندگی،ابگرفتگی،میناب بارندگی، بارش باران ،هشدار سطح قرمز هواشناسی بارندگی ،ذخیره آب در پشت سد استقلال، بارندگی ،سیل ،تخلیه روستاها، بارندگی شدید، آبگرفتگی شهر میناب بازگشایی سد استقلال،سیل،پرهیز درکنار رودخانه ها،فرماندار ویژه میناب براورد خسارات ،سیل ،میناب، مجید سلحشور،فرماندار ویژه میناب بهره برداری از پروژه های عمرانی بیمارستان ابوالفضل میناب،عمل ستون فقرات،دکتر یدالله رئیسی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بیماری کرونا تعطیلی مدارس،هشدار هواشناسی،معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بشاگرد تعین رئیس شورای شهرستان،شهرستان بشاگرد،اعضای شورای بخش،حسن باقری تیپ امام سجاد هرمزگان، کمک به مناطق سیل زده میناب،احداث سیل بند جلسه ستاد بحران، سیل میناب،استاندار هرمزگان حل مشکلات بشاگرد،تشکیل کمیته ارزیاب دهیار تمبک، گلایه از مسئولان،بی تفاوتی آب منطقه ای،سیل در تمبک ومازغ ستاد بحران ،سیل در میناب،مدیرکل بحران استان هرمزگان سردار سلامی ،بازدید از مناطق سیل زده میناب سهم خواهی نمایندگان ،انتصابات،انتصاب مدیران ضعیف سگهای ولگرد ،خیابانها ومعابر ومیادین شهر میناب سیل ،آبگرفتگی،خسارات به مردم سیل،آبگرفتگی منازل ومعابر شهری و روستایی،اجرای طرحها وپروژه های کارشناسی نشده،مسدود کردن پلهای گذر آب سیل ،ایجاد خسارت،زیرساختهای شهرداری،حبیب الله سهرابی،شهردار میناب، سیل، بارندگی،فروچاله،خطر، فرونشست زمین عضو شورای بخش گوهران،قطعی سه روزه تلفن و اینترنت،سهل انگاری شهرداری گوهران،شرکت مخابرات هرمزگان عقرب گزیدگی،دانش آموز فراهکی،ستاد بحران، فرماندارویژه میناب قرار گاه مدینه،سیل میناب،خدمات رسانی به سیل زدگان مسببان سیل،معرفی به دستگاه قضایی،سیل،خسارت به مردم،غلام کمالی معاون وزیر راه وشهرسازی ،مدیریت محور مواصلاتی میناب به بندر تیاب ، اصلاح بافت فرسوده شهری میناب هرمزگان هفته دولت هیئت های مذهبی دانش آموزی،فرمانده سپاه امام سجاد،اباذر سالاری کرونا یادواره شهدا،روستای گورزانگ،مشاور عالی حاج قاسم سلیمانی