تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1
گزارش هارموز:

صدای دردمندانه شهروندی از بخش محروم توکهور و هشتبندی/مردم این منطقه با جولان سوخت بران امنیت جانی ندارند

  • کد خبر : 78504
  • 18 مهر 1400 - 8:49
صدای دردمندانه شهروندی از بخش محروم توکهور و هشتبندی/مردم این منطقه با جولان سوخت بران امنیت جانی ندارند
قاچاق سوخت و جولان سوخت بران در برخی از نقاط شهرستان میناب ،نه تنها وجهه بدی را برای شهرستان رقم می زند بلکه امنیت جانی مردم را با خطر مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری هارموز  ، قاچاق سوخت پدیده ای است که در استانهای جنوبی و شرقی کشور و در برخی از شهرستانهای آن خود را به صورت یک موضوع پر سرو صدا نشان داده است تا هم در زمینه اجتماعی و هم امنیت جان انسهانها خطراتی را متحمل این مناطق کند.

این موضوع که  سالهاست در شهرستان میناب به عنوان یک پدیده شوم جوانان این منطقه را به دلیل فراهم نبودن زیرساخت برای ایجاد اشتغال ویا در برخی مواقع وجود طمع در بین برخی از جوانان غالبا ایجاد خطر هم برای حاملان سوخت و هم تهدید جانی برای مردم را در پی دارد به سمت خود کشانده است.

در سالهای گذشته این پدیده نیز با اتفاقات گوناگون از جمله کشته شدن پنج معلم مینابی در پی تصادف با این سوخت بران و یا حوادث جاده ای و از طرفی در برخورد با قاچاق سوخت برای حاملان آنها به وقوع پیوسته بود.

اما برخورد با قاچاق سوخت وسوخت بران در برهه ایی زمانی سبب شده بود تا این پدیده شوم فروکش کند و مانع از وقوع اتفاقات تلخ و ناگوار برای شهروندان و خانواده های این منطقه باشد.

به وجود آمدن شرایط بد اقتصادی در کشور  و وجود تورم افسار گسیخته از یک سو و نبود زیر ساخت لازم برای ایجاد شغل و یا سرگرم کردن جوانان ونان آوران این منطقه از سوی دیگر سب شده است تا پدیده قاچاق سوخت ، باری دیگر در این منطقه ظهور کند تا شرایطی را به وجود آورد که هم کنترل در برخورد برای عاملین و مسئولان سخت باشد و هم امنیت جانی مردم را با خطرات گوناگون مواجه و خانواده های زیادی را داغدار کند.

با وجود و ظهور مجدد این پدیده جاده های شهرستان میناب باری دیگر به جاده های مرگ  تبدیل شده است که می طلبد مسئولان شهرستان و دستگاههای نظامی و انتظامی برای مقابله با آن چاره اندیشی کنند.

در روزهای اخیر شاهد اتفاقات ناگوار و گوناگون در جاده های شهرستان میناب به خصوص منطقه توکهور و هشتبندی بوده ایم که بسیاری از خانواده ها را داغدار و یا با تلفات و فوت شهرواندان این منطقه مواجه بوده ایم.

روز گذشته نیز در برخورد یک خودرو حامل سوخت قاچاق با یک خودرو سواری در یکی از محور های شهرستان میناب شاهد سوختن و فوت سرنشینهای  این دوخودرو بودیم که نارضایتی های مردمی را نیز در فضای مجازی در پی داشت و برخی از مسئولان محلی نیز واکنشهای اعتراضی را بیان کردند.

درخواست از استاندار برای رسیدگی به موضوع قاچاق سوخت در هشتبندی میناب

حجت الاسلام محمد پورمحمدی  رئیس شورای اسلامی شهر هشتبندی  با اشاره به پدیده شوم قاچاق سوخت در این منطقه و حادثه تصادف سواری سوخت قاچاق عنوان کرد: عصر شنبه در پی وقوع سانحه تصادف بین سواری پژو پارس با یک دستگاه سواری پراید حامل سوخت قاچاق منجر به حادثه هولناکی شد.

پورمحمدی تصریح کرد: جولان  بی محابا قاچاقچیان سوخت که مدتهاست در این منطقه به وجود آمده تبدیل به معضلی برای مردم منطقه توکهور و هشتبندی شده است و تا کنون درخواست های مکرر مردمی برای ساماندهی خودروهای حامل سوخت بی تاثیر بوده است.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر هشتبندی به صورت مستمر از طریق فرمانداری خواستار برخورد جدی با خودروهای حامل قاچاق سوخت بوده است که متاسفانه در شورای تامین شهرستان اقدام عاجلی در این رابطه صورت نگرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر هشت بندی بیان کرد: جولان آزادانه خودروهای حامل سوخت قاچاق با سرعت بی محابا در مرکز شهر هشتبندی جان مردم به ویژه زنان و دانش آموزان را به شدت در معرض خطر جدی قرار داده است‌ که می تواند برای آنها خطر ساز باشد.

وی گفت: مردم و خانواده ها در محور ارتباطی هشتبندی به میناب هنگام عزیمت به مرکز شهرستان با ترس و اضطراب شدید به دلیل جولان بی سابقه خودروهای حامل سوخت قاچاق خود را به مقصد می رسانند که نیازمند اقدام عاجل در برخورد با آنها است.

پورمحمدی گفت: مسئولان ذیربط یا فروش سوخت را در مناطق ساحلی آزاد کنند یا به طور قاطع با قاچاق سوخت برخورد کنند تا جان مردم در امان باشد.

این مسئول گفت: از استاندار جدید هرمزگان انتظار داریم تا  به صورت قاطع و جهادی در ساماندهی مسئله قاچاق سوخت ورود کنند تا برای همیشه شاهد ریشه کن شدن این معضل با بکارگیری ابزارهای قانونی باشیم‌.

آرامش و امنیت ۵۰ هزار نفر فدای معیشت تعداد معدودی از جوانان شده است

یک شهروند دیگراز منطقه توکهور وهشتبندی با بیان این مطالب از رئیس جمهور مردمی وانقلابی کشور خواست برای این منطقه تا به حال ناظر و شاهد مرگ عزیزانمان در جاده مواصلاتی کوهستانی و پر پیچ و خم میناب به شهر هشتبندی معروف به *”جاده مرگ”* بودیم اما این روزها معضلی بنام قاچاق سوخت به آن اضافه شده و شاهد سوخته شدن عزیزانمان زنده زنده در آتش هستیم اقدام ودستورات خود را صادر کند.

این شهروند عنوان کرد :روا نیست نظام ما که داعیه دار حمایت از مظلومان عالم است، مردم مظلوم و محروم بخش توکهور و هشتبندی بخاطر فقر و بیکاری و از طرفی بی مبالاتی و بی مسئولیتی مسئولین ذیربط در خصوص امنیت جادههای درون شهری و برون شهری این بخش محروم که در زیر چرخ ماشین های قاچاق سوخت(گازوئیل) به لرزه در آمده و حق حیات و امنیت را از قاطبه مردم سلب کرده اند بی تفاوت بود.

وی عنوان کرد :چه معلمان، چه دانش آموزان و چه خانواده هایی که در این سالیان و بویژه اخیرا” در این جاده های درون شهری و برون شهری، محل جولانگاه این بمب های سیار سوخت (ماشین های قاچاق سوخت) در آتش سوختند و بسیاری را داغدار نمودند.

این شهروند گفت: جناب رئیس جمهور آرامش و امنیت ۵۰ هزار نفر فدای معیشت تعداد معدودی از جوانانی شده که با جان خود و هموطنانشان بازی می کنند جوانی که احیانا بیکار هستند ، اما سوال مهم اینست که نقش و مسئولیت نیروهای امنیتی در این خصوص چیست؟ یا حافظان امنیت در قبال جان و مال مردم اختیاری ندارند و بلاتکلیفند و یا در حوزه وظایف خود کوتاهی می کنند که در هر دو حالت حاکمیت باید بر اساس قانون اساسی مسئولیت خود را در قبال آنها و مردم معمول دارد.

وی تاکید کرد : همین مردم محروم بودند که در انقلاب و با انقلاب بوده و هستند و هشت سال دفاع مقدس را با جان و مال خود اداره کردند اما امروزه مسئولین ما در حرف و شعار دم از انقلابی و انقلابی گری می زنند و در عمل اقدام انقلابی دیده نمی شود چقدر این مردم محروم داد و فریاد از نا امنی جانی خود و خانواده هایشان در این یکسال زدند اما آنچه به جایی نرسد فریاد است.

 

 

لینک کوتاه : http://harmoozkhabar.ir/?p=78504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ابگرفتگی،شهر کرگان،گلایه از نماینده و وزرا احداث کمربندی جدید، تخریب پل دوم، حسین رئیسی،رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان استاندار هرمزگان استاندار هرمزگان نشست هماهنگی،اصلاح قوانین ملوانی اسکان موقت ، سیل در هشتبندی ،آبگرفتگی منازل افتتاح پروژه امداد رسانی،احداث کمپ،هلال احمر انتصاب،فرمانداری بشاگرد،یعقوب دادعلی زاده بارندگی،ابگرفتگی،میناب بارندگی، بارش باران ،هشدار سطح قرمز هواشناسی بارندگی ،ذخیره آب در پشت سد استقلال، بارندگی ،سیل ،تخلیه روستاها، بارندگی شدید، آبگرفتگی شهر میناب بازگشایی سد استقلال،سیل،پرهیز درکنار رودخانه ها،فرماندار ویژه میناب براورد خسارات ،سیل ،میناب، مجید سلحشور،فرماندار ویژه میناب بهره برداری از پروژه های عمرانی بیمارستان ابوالفضل میناب،عمل ستون فقرات،دکتر یدالله رئیسی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بیماری کرونا تعطیلی مدارس،هشدار هواشناسی،معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بشاگرد تعین رئیس شورای شهرستان،شهرستان بشاگرد،اعضای شورای بخش،حسن باقری تیپ امام سجاد هرمزگان، کمک به مناطق سیل زده میناب،احداث سیل بند جلسه ستاد بحران، سیل میناب،استاندار هرمزگان حل مشکلات بشاگرد،تشکیل کمیته ارزیاب دهیار تمبک، گلایه از مسئولان،بی تفاوتی آب منطقه ای،سیل در تمبک ومازغ ستاد بحران ،سیل در میناب،مدیرکل بحران استان هرمزگان سردار سلامی ،بازدید از مناطق سیل زده میناب سهم خواهی نمایندگان ،انتصابات،انتصاب مدیران ضعیف سگهای ولگرد ،خیابانها ومعابر ومیادین شهر میناب سیل ،آبگرفتگی،خسارات به مردم سیل،آبگرفتگی منازل ومعابر شهری و روستایی،اجرای طرحها وپروژه های کارشناسی نشده،مسدود کردن پلهای گذر آب سیل ،ایجاد خسارت،زیرساختهای شهرداری،حبیب الله سهرابی،شهردار میناب، سیل، بارندگی،فروچاله،خطر، فرونشست زمین عضو شورای بخش گوهران،قطعی سه روزه تلفن و اینترنت،سهل انگاری شهرداری گوهران،شرکت مخابرات هرمزگان عقرب گزیدگی،دانش آموز فراهکی،ستاد بحران، فرماندارویژه میناب قرار گاه مدینه،سیل میناب،خدمات رسانی به سیل زدگان مسببان سیل،معرفی به دستگاه قضایی،سیل،خسارت به مردم،غلام کمالی معاون وزیر راه وشهرسازی ،مدیریت محور مواصلاتی میناب به بندر تیاب ، اصلاح بافت فرسوده شهری میناب هرمزگان هفته دولت هیئت های مذهبی دانش آموزی،فرمانده سپاه امام سجاد،اباذر سالاری کرونا یادواره شهدا،روستای گورزانگ،مشاور عالی حاج قاسم سلیمانی