تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2
استاندار هرمزگان:

آمادگی برگزاری حضوری کلاس‌های درس در هرمزگان وجود دارد

  • کد خبر : 1221
  • 03 مهر 1400 - 14:55
آمادگی برگزاری حضوری کلاس‌های درس در هرمزگان وجود دارد
استاندار هرمزگان گفت: دانش آموزان امروز، آینده کشور را رقم می‌زنند و معلمان در تربیت و آموزش این آینده سازان کشور، نقش بسیار مهمی برعهده دارند و باید انسان هایی مسئولیت پذیر، منظم، انقلابی و ولایتمدار برای آینده ایران اسلامی تربیت کنند

به گزارش پایگاه خبری هارموز ، فریدون همتی صبح امروز (سوم مهرماه) در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای دانش آموز و معلم، عنوان کرد: آغاز ماه مهر برای ما یادآور خاطرات خوب آغاز مدرسه و دانشگاه است و بخشی از زندگی ما را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه امیدواریم دانش آموزان و معلمان، سال تحصیلی سرشار از موفقیت داشته باشند، ادامه داد: دانش آموزان امروز، آینده کشور را رقم می‌زنند و معلمان در تربیت و آموزش این آینده سازان کشور، نقش بسیار مهمی برعهده دارند و باید انسان هایی مسئولیت پذیر، منظم، انقلابی و ولایتمدار برای آینده ایران اسلامی تربیت کنند.

استاندار هرمزگان افزود: در سال تحصیلی جدید با توجه به سیاست گذاری و برنامه‌ریزی صورت گرفته، در کنار آموزش، رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس مورد تاکید است.

همتی تصریح کرد: با وجود روند بسیار خوب واکسیناسیون همه اقشار مردم از جمله معلمان و دانش آموزان، اما باید مراقبت بسیاری صورت گیرد و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود تا شرایط رو به بهبودی را حفظ کنیم و آموزش ها را به صورت حضوری و مجازی داشته باشیم.

وی با اشاره به آمادگی لازم برای برگزاری کلاس های درس در استان هرمزگان، گفت: توجه ویژه و جدی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تشکیل کلاس های درس در اولویت قرار دارد و بسیار مهم است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در ابتدا، کلاس های درس با جمعیت کم به صورت حضوری خواهند بود و به تدریج با تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان، روند آموزش حضوری افزایش خواهد یافت.

همچنین حجت الاسلام و المسملین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، اظهار کرد: در حالی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنیم که مهر ما مزین و منور به یاد و خاطره‌های دل‌انگیز ۸ سال دفاع مقدس ملت عزیز ایران است.

وی افزود: هفته دفاع مقدس برای معلمانی که امروز در سنگر معلمی و آن روز در سنگر دانش‌آموزی خدمت می‌کردند، یادآور خاطرات بسیار شیرینی از شور و نشاط و فعالیت‌هایی در مدارس در حوزه دفاع مقدس و اعزام به صحنه‌های نبرد حق علیه باطل است. تداعی آن خاطرات به‌عنوان برگ زرینی از خاطرات دوران دفاع مقدس برای ماست.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان عنوان کرد: دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین رخدادهای تاریخ انقلاب اسلامی است که نقش معلمان و دانش آموزان در آن یک نقش بی‌بدیل و تاریخ‌ساز است. دانش‌آموزانی چون شهید فهمیده مشق زندگی و چگونه زیستن را فراگرفتند و این مشق را در میدان عمل پیاده کردند. حقیقت ناب دانش‌آموزی و جریان آموزش و پرورش همچون چشمه زلالی است که هر جا احساس می‌کنیم جامعه نیاز به نقش‌آفرینی دارد، حضور معلمین و دانش آموزان، حضور اثرگذاری است.

عبادی‌زاده اضافه کرد: علم، نرم‌افزار تمدن، توسعه، پیشرفت و آبادانی ملت‌هاست. اگر امروز در جامعه بشری پیشرفت و توسعه و آبادانی و عمران را می‌بینیم، محصول و رهاورد علم و دانش است. هیچ دینی در میان ادیان الهی و در هیچ فرهنگ و تمدنی همچون دین مبین اسلام، ارزش علم و معلمی و تحصیل و تعلم را به خود ندیده است.

وی بیان کرد: ما امروز مفتخر هستیم که آموزگار بزرگ بشریت، وجود نازنین خاتم انبیا، حضرت محمد(ص) مشقی را برای سعادت انسان و ساختن یک زندگی بهتر برای بشریت نوشتند که امروز مهم‌ترین وظیفه نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت ما این است که این مشق را به فرزندانمان منتقل کند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اظهار کرد: ۲ رسالت بزرگ برای امروز نظام آموزش و پرورش ما رسالت تعلیم و تربیت است. گرچه رسالت تربیت با توجه به شرایط سنی بچه‌ها نقش مهم‌تری را ایفا می‌کند. وقتی‌که علم در دوران کودکی بر صفحه ذهن کودکان ما نقش بندد، مانند نقش بستن بر سنگ است که پاک نخواهد شد. آموزش و پرورش، خانواده و محیط زندگی انسان ۳ ضلع مثلث تربیت انسان هستند و باید یک حلقه اتصال این اضلاع را به هم وصل کند. نظام آموزش و پرورش نقطه اتصال این ۳ ضلع است. هم والدین و هم معلمین بزرگوار باید در پروسه تعلیم و تربیت ایفای نقش کنند.

عبادی‌زاده یادآور شد: از آموزش و پرورش هرمزگان تشکر می‌کنم که با مراعات همه شرایط خاص و استثنایی امروز جامعه، به فضل الهی امر تعلیم و تربیت جامعه را به‌عنوان یک رسالت بزرگ الهی و مشق خاتم انبیا(ص) در دستور کار خود قرار داده است و علی‌رغم شرایط خاص کرونایی با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، تمام شرایط را برای ایجاد شرایط مناسب برای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان ما فراهم ساخته است. امیدواریم این حرکت مبارک در این سال جدید بتواند نویدبخش درس مقاومت و ایثار و فداکاری به فرزندانمان باشد

لینک کوتاه : http://harmoozkhabar.ir/?p=1221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ابگرفتگی،شهر کرگان،گلایه از نماینده و وزرا احداث کمربندی جدید، تخریب پل دوم، حسین رئیسی،رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان استاندار هرمزگان استاندار هرمزگان نشست هماهنگی،اصلاح قوانین ملوانی اسکان موقت ، سیل در هشتبندی ،آبگرفتگی منازل افتتاح پروژه امداد رسانی،احداث کمپ،هلال احمر انتصاب،فرمانداری بشاگرد،یعقوب دادعلی زاده بارندگی،ابگرفتگی،میناب بارندگی، بارش باران ،هشدار سطح قرمز هواشناسی بارندگی ،ذخیره آب در پشت سد استقلال، بارندگی ،سیل ،تخلیه روستاها، بارندگی شدید، آبگرفتگی شهر میناب بازگشایی سد استقلال،سیل،پرهیز درکنار رودخانه ها،فرماندار ویژه میناب براورد خسارات ،سیل ،میناب، مجید سلحشور،فرماندار ویژه میناب بهره برداری از پروژه های عمرانی بیمارستان ابوالفضل میناب،عمل ستون فقرات،دکتر یدالله رئیسی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بیماری کرونا تعطیلی مدارس،هشدار هواشناسی،معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بشاگرد تعین رئیس شورای شهرستان،شهرستان بشاگرد،اعضای شورای بخش،حسن باقری تیپ امام سجاد هرمزگان، کمک به مناطق سیل زده میناب،احداث سیل بند جلسه ستاد بحران، سیل میناب،استاندار هرمزگان حل مشکلات بشاگرد،تشکیل کمیته ارزیاب دهیار تمبک، گلایه از مسئولان،بی تفاوتی آب منطقه ای،سیل در تمبک ومازغ ستاد بحران ،سیل در میناب،مدیرکل بحران استان هرمزگان سردار سلامی ،بازدید از مناطق سیل زده میناب سهم خواهی نمایندگان ،انتصابات،انتصاب مدیران ضعیف سگهای ولگرد ،خیابانها ومعابر ومیادین شهر میناب سیل ،آبگرفتگی،خسارات به مردم سیل،آبگرفتگی منازل ومعابر شهری و روستایی،اجرای طرحها وپروژه های کارشناسی نشده،مسدود کردن پلهای گذر آب سیل ،ایجاد خسارت،زیرساختهای شهرداری،حبیب الله سهرابی،شهردار میناب، سیل، بارندگی،فروچاله،خطر، فرونشست زمین عضو شورای بخش گوهران،قطعی سه روزه تلفن و اینترنت،سهل انگاری شهرداری گوهران،شرکت مخابرات هرمزگان عقرب گزیدگی،دانش آموز فراهکی،ستاد بحران، فرماندارویژه میناب قرار گاه مدینه،سیل میناب،خدمات رسانی به سیل زدگان مسببان سیل،معرفی به دستگاه قضایی،سیل،خسارت به مردم،غلام کمالی معاون وزیر راه وشهرسازی ،مدیریت محور مواصلاتی میناب به بندر تیاب ، اصلاح بافت فرسوده شهری میناب هرمزگان هفته دولت هیئت های مذهبی دانش آموزی،فرمانده سپاه امام سجاد،اباذر سالاری کرونا یادواره شهدا،روستای گورزانگ،مشاور عالی حاج قاسم سلیمانی