تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2
گزارش هارموز خبر

تراژدی پر تکرار تصادفات مرگبار در شرق هرمزگان| از تردد بمب های متحرک تا ضعف راهداری/ راه حلی ملی به کمک می آید؟

  • کد خبر : 102993
  • 28 اردیبهشت 1402 - 13:46
تراژدی پر تکرار تصادفات مرگبار در شرق هرمزگان| از تردد بمب های متحرک تا ضعف راهداری/ راه حلی ملی به کمک می آید؟
تصادفات مرگ بار در جاده های شرق هرمزگان پایانی ندارد و همچنان در جادههای نا ایمن این منطقه از استان خانواده های زیادی داغدار می شوند. نیسان های شاغل در قاچاق سوخت و احشام به قدری بی مهابا و از مقابل در این جاده ها می تازند که مردم محلی به آنان اسم بمب های متحرک داده اند.

پایگاه خبری هارموز خبر ؛ حبیب عیدزاده : تصادفات مرگبار در شرق استان هرمزگان از سالهای گذشته  تا کنون گوی سبقت را در آمار مرگ و میر جاده ای نسبت به سایر نقاط هرمزگان  ربوده و این موضوع به یک  معضل اجتماعی بزرگ  در حال تبدیل شدن است، معضلی که متهم ردیف اول آن وجود جاده های غیر استاندارد و نا ایمنی است که با بی رحمی تمام داغ بر دل خانواده ها می گذارد و لباس  مشکی و عزا را  بر تن خانواده های قربانیان می پوشاند.

تراژدی پر تکرار و پر غم و اندوه  تصادفات جاده ای که دومین عامل مرگ و میر کشور محسوب  می شود ، باعث شده تا در مدت زمان یک سال گذشته در شرق استان هرمزگان  بیشترین فوتی های تصادفات جاده ای را به خود اختصاص دهد.

از طرفی جولان نیسانهای سوخت بر، در نا امنی  جاده های  شرق هرمزگان نقش ایجاد کرده است که می توان گفت ، بیشترین عامل تصادفات را در حال حاضر این خودروها بی رحم به و جود می آورند و خانوادههای زیادی را به سوگ می نشانند.

هنوز مردم شرق استان هرمزگان ، در سالهای گذشته مرگ ۵ معلم را بر اثر تصادف با خودروهای سوخت بر فراموش نکرده اند ، که این تراژدی تصادفات همچنان در این جاده ها  قربانی زیادی را در در حال گرفتن است.

جاده های کم عرض و نا ایمن بلای جان مردم در شرق هرمزگان

شرق استان هرمزگان یکی از مناطق وسیع در استان و کشور است که با توجه به قرار گرفتن در مسیر توسعه سواحل مکران عبور و مرور زیادی انجام می شود.

در شهرستانهای میناب ، سیریک ،  جاسک و بشاگرد که در مسیر سواحل مکران قرار گرفته اند در آینده دور با توسعه بیشترمنطقه  جاده های پر رفت وآمد تری خواهند داشت که باید برای جلوگیری از وقوع این حوادث چاره اندیشی شود.

در یک سال اخیر در این شهرستانها حوادث تلخ و ناگواری به وقوع پیوسته است که خانواده های زیادی را داغدار کرده است.

جاده های نا ایمن و کم عرض در این مناطق که می توان نگاه بیشتری برای اصلاح و تعریض و بهسازی آنها کرد، پس از سالها هنوز در وعده های مسئولان رها شده اند تا شاهد پر پر شده جان مردمی باشند که در حوادث  جاده ای اتفاق افتاده است.

جولان سوخت بران جاده ها را برای مردم نا امن کرده است

در یک سال اخیر بیشتر حوادث جاده ای که در حوزه شرق هرمزگان به وقوع پیوسته است، سوخت بران نقش اصلی آنها را داشته اند که تصادفات منجر به فوت زیادی را پدید آورده است.

در این تصادفات بسیاری از شهروندان  و مسافرانی که در جاده ها در حال عبور ومرور بوده اند در برخورد با نیسانهای سوخت بر یا در آتش سوخته اند ویا به وسیله ای برای مرگ دیگران تبدیل شده اند.

در تصادف اخیر متأسفانه ۷ نفر از اعضای یک خانواده اهل کردر رضوی جان باختند

جولان سوخت بران در این جاده ها که آزادانه در حال انجام است را باید چاره اندیشی کرد تا بتوان از این آمار تصادفات مرگ بار در جاده های شرق جلوگیری کرد.

مهدی نیکبخت رئیس پلیس هرمزگان در گفتگو با هارموز خبر اظهار داشت: نبود جاده های استاندارد و ایمن در هرمزگان و شرق استان سبب بروز حوادث ناگوار  می شود.

وی افزود: جاده های شرق استان هرمزگان به علت جولان سوخت برها نا امن شده است که  برخی از این حوادث منجر به فوت است.

نیکبخت با اشاره به وقوع حادثه در روزهای گذشته  بیان کرد: در این حادثه که باز هم نقش نیسانهای سوخت بر پر رنگ بود، ۸ نفر جان باختند که برخی از آنها نیز کودک هستند.

اقدام موثر و پیشگیرانه برای برخورد با قاچاق سوخت در جاده ها وجود ندارد

متاسفانه طی سالهای گذشته  اقدام پیشگیرانه موثری برای کنترل تردد خودروهای حامل قاچاق سوخت در جاده های شرق هرمزگان بدرستی انجام نشده است و جولان این سوخت بران  درجاده ها بر تعداد حوادث ناگوار افزوده است .

قاچاق فرآورده های نفتی پدیده ای است که مسائل متعددی را با خود به همراه دارد؛ به طوری که بی شک شناسایی این پدیده، به شکل میدانی و مواجهه واقعی و طبیعی با آن، ابعاد و سویه های ناپیدای دیگری را آشکار می کند.

طی چند سال گذشته، مردم شهرستان میناب در استان هرمزگان پدیده قاچاق سوخت را تجربه کرده اند، و به  صورت مستمر از طریق مراجع مربوطه مردم خواستار برخورد جدی با خودروهای حامل قاچاق سوخت بوده اند که متاسفانه در شورای تامین شهرستان اقدام عاجلی در این رابطه صورت نپذیرفته است ، هرچند توقیف برخی از خودروها حامل سوخت از سوی نیروهای انتظامی منطقه نتوانسته است برای کاهش این حوادث بازدارنده باشد.

در برخی از مواقع  تردد بی مهابای خودروهای حامل سوخت قاچاق وضعیتی را به وجود می آورد که هر لحظه امکان تصادفی خونبار وجود دارد،  که حادثه شب های گذشته  در محور سیریک به  میناب بیانگر این موضوع است که سبب وقوع حادثه تلخ دیگری برای مردم میناب شد.

ورود مجلس به معضل قاچاق سوخت/ نحوه اجرای تکالیف قانونی، چالش‌برانگیز است

آنچه را که با رخ داد این حوادث می توان بیان کرد این است که آیا مسئولان جولان بی سابقه  ماشین های قاچاق سوخت را در جاده ها مشاهده نمی کنند؟ مردم شرق استان هرمزگان باید تاکی  شاهد کشته شدن یا تصادف همشهریان و خانواده های خود باشند.

عدم رونق کسب و کار در منطقه با وجود مشکلات اقتصادی سبب شده است تا جوانان این منطقه به سوی شغل کاذب و پرخطر قاچاق سوخت گرایش پیدا کنند ، که این موضوع سبب ناامنی ترافیکی، تجمل گرایی و رفاه طلبی، شکاف درآمدی، تضعیف فرهنگ کار و تلاش، فساد مالی و کلاهبرداری، قانون گریزی و کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و تصاویری روشن از پیامدهای پدیده قاچاق سوخت ارائه کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی شرق استان که در تبلیغات انتخاباتی اش خود را حامی حقوق مردم و پیگیر مشکلات مردم معرفی می کرد اکنون برای جلوگیری از این رخداد های تلخ  پیگیر مشکلات مردم باشد تا کارنامه ای روشن را در این خصوص  از خود بر جا بگذارد.

 مردم این منطقه از مسؤولان انتظار دارند تا فکری به حال این وضعیت کنند و استاندار جدید هرمزگان به این مسأله به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم بنگرند و فکری به حال آن کنند تا دیگر شاهد داغدار شدن هیچ  خانواده ای در جاده های نا ایمن شرق هرمزگان نباشند.

واکنش گسترده مردم در فضای مجازی

بسیاری از فعالان فضای مجازی در هرمزگان نیز نسبت به مخاطرات قاچاق و اوضاعی که قاچاق سوخت و احشام و مواد مخدر بر جاده های هرمزگان حاکم کرده انتقاد داشته و خواستار چاره اندیشی اساسی برای این منظور شده اند. موضوعی که نباید با فراموش شدن رخداد اخیر، در ذهن جامعه نیز به فراموشی سپرده شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://harmoozkhabar.ir/?p=102993

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ابگرفتگی،شهر کرگان،گلایه از نماینده و وزرا احداث کمربندی جدید، تخریب پل دوم، حسین رئیسی،رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان استاندار هرمزگان استاندار هرمزگان نشست هماهنگی،اصلاح قوانین ملوانی اسکان موقت ، سیل در هشتبندی ،آبگرفتگی منازل افتتاح پروژه امداد رسانی،احداث کمپ،هلال احمر انتصاب،فرمانداری بشاگرد،یعقوب دادعلی زاده بارندگی،ابگرفتگی،میناب بارندگی، بارش باران ،هشدار سطح قرمز هواشناسی بارندگی ،ذخیره آب در پشت سد استقلال، بارندگی ،سیل ،تخلیه روستاها، بارندگی شدید، آبگرفتگی شهر میناب بازگشایی سد استقلال،سیل،پرهیز درکنار رودخانه ها،فرماندار ویژه میناب براورد خسارات ،سیل ،میناب، مجید سلحشور،فرماندار ویژه میناب بهره برداری از پروژه های عمرانی بیمارستان ابوالفضل میناب،عمل ستون فقرات،دکتر یدالله رئیسی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بیماری کرونا تعطیلی مدارس،هشدار هواشناسی،معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بشاگرد تعین رئیس شورای شهرستان،شهرستان بشاگرد،اعضای شورای بخش،حسن باقری تیپ امام سجاد هرمزگان، کمک به مناطق سیل زده میناب،احداث سیل بند جلسه ستاد بحران، سیل میناب،استاندار هرمزگان حل مشکلات بشاگرد،تشکیل کمیته ارزیاب دهیار تمبک، گلایه از مسئولان،بی تفاوتی آب منطقه ای،سیل در تمبک ومازغ ستاد بحران ،سیل در میناب،مدیرکل بحران استان هرمزگان سردار سلامی ،بازدید از مناطق سیل زده میناب سهم خواهی نمایندگان ،انتصابات،انتصاب مدیران ضعیف سگهای ولگرد ،خیابانها ومعابر ومیادین شهر میناب سیل ،آبگرفتگی،خسارات به مردم سیل،آبگرفتگی منازل ومعابر شهری و روستایی،اجرای طرحها وپروژه های کارشناسی نشده،مسدود کردن پلهای گذر آب سیل ،ایجاد خسارت،زیرساختهای شهرداری،حبیب الله سهرابی،شهردار میناب، سیل، بارندگی،فروچاله،خطر، فرونشست زمین عضو شورای بخش گوهران،قطعی سه روزه تلفن و اینترنت،سهل انگاری شهرداری گوهران،شرکت مخابرات هرمزگان عقرب گزیدگی،دانش آموز فراهکی،ستاد بحران، فرماندارویژه میناب قرار گاه مدینه،سیل میناب،خدمات رسانی به سیل زدگان مسببان سیل،معرفی به دستگاه قضایی،سیل،خسارت به مردم،غلام کمالی معاون وزیر راه وشهرسازی ،مدیریت محور مواصلاتی میناب به بندر تیاب ، اصلاح بافت فرسوده شهری میناب هرمزگان هفته دولت هیئت های مذهبی دانش آموزی،فرمانده سپاه امام سجاد،اباذر سالاری کرونا یادواره شهدا،روستای گورزانگ،مشاور عالی حاج قاسم سلیمانی