تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
0
درنشست خبری با شهردار میناب:

واکنش شهردار میناب به اظهارات اخیر سخنگوی شورا/ ماجرای سنگ شکن چیست؟

  • کد خبر : 102960
  • 07 اردیبهشت 1402 - 10:56
واکنش شهردار میناب به اظهارات اخیر سخنگوی شورا/ ماجرای سنگ شکن چیست؟
شهردار میناب به اظهارات اخیر سخنگوی شورای شهر میناب پاسخ داد.
واکنش شهردار میناب به اظهارات اخیر سخنگوی شورا/ ماجرای سنگ شکن چیست؟

به گزارش پایگاه خبری هارموز،حبیب الله سهرابی شهردار شهر میناب در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان با تشریح عملکرد یکساله شهرداری اظهار داشت: از زمان ورود من به شهرداری میناب و پس از یک بررسی و تجزیه و تحلیل انجام شده از نواقص درون سازمانی وکم وکاستی های موجود، نیازمندی های سطح شهر را اولویت بندی کردیم، و بر اساس آنچه را که  شورای شهر میناب مصوب کرده بود، اولویت برنامه کاری قرار داده شد و توانستیم برنامه هایی را که شورا به شهرداری داده بود به سرانجام برسانیم.

وی افزود:طرح طبقه بندی مشاغل  پرسنل شهرداری اولین برنامه کاری بود که  مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت تا بتوانیم آنها را سازماندهی کنیم و این کار در گذشته انجام نشده بود ، و از آنجایی که این موضوع حق پرسنل شهرداری بود توانستیم از تعداد ۳۹۳ پرسنل شهرداری و  ۱۷۸ نفری که رسمی هستند این طرح را اجرا کنیم.

شهردار میناب گفت: پس از ورود من به شهرداری با سیل ۱۴۰۰ میناب مواجه شدیم که در آن زمان با موضوع تامین بودجه شهرداری نیزبرخورد کردیم که در آن زمان بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری میناب ۶۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود و بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری با مصوبه شورا ۱۸۰ میلیارد پیشنهاد داده شده که با نظر مسئولان بالا دستی ۱۵۰ میلیارد تومان مصوب شد.

سهرابی عنوان کرد: خداوند را شاکریم که بودجه ۱۵۰ میلیارد تومانی شهرداری را با تلاش و همکاری همه به ۲۰۵ میلیارد تومان تا پایان سال ۱۴۰۱ برسانیم.

ارتقاء درجه شهرداری مزیت خوبی را برای شهر میناب به دنبال خواهد داشت

وی با بیان این مطلب که  این بودجه نه تنها توانست اقدامات عمرانی زیادی را در شهربه وجود آورد بلکه توانستیم درجه شهرداری را از ۸ به ۹ ارتقاء دهیم ادامه داد: یکی از پارامتر های خوب این بودجه با محقق شدن آن این بود که درجه شهرداری را افزایش دهیم که با ابلاغ آن به شهرداری می تواند مزیت خوبی برای شهرداری به همراه داشته باشد.

سهرابی با اشاره به املاک شهرداری ونبود دفتر املاک تصریح کرد: راه اندازی دفتر املاک شهرداری یکی دیگر از اقداماتی بود که تاکنون در شهرداری راه اندازی نشده بود ، که با راه اندازی آن املاک موجود در شهرداری را شناسایی وبرای سند گیری آنها اقدام شد ، که در سال گذشته توانستیم ۵۰ سند را بگیریم  وبه املاک سند دار شهرداری اضافه کنیم،  و به سمتی پیش  خواهیم رفت تا بتوانیم املاک شهرداری را که برخی ازآنها در اختیار مردم است را پس گرفته  و تمام آنها را سند دار کنیم.

توان علمی کارکنان شهرداری را بالا بردیم

وی به بالا بردن توان علمی کارکنان شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: با برگزاری دوره های آموزشی که نیاز شهرداری میناب بود  به دنبال بالابردن توان علمی شهرداری هستیم تا با داشتن نیروی انسانی قوی بتوانیم به بسیاری از اهداف خود درسطح شهر برسیم.

سهرابی تصریح کرد: ماشین آلات وکارخانه آسفالت شهرداری میناب در سال گذشته تعمیر شده اند وبا توجه به این تعمیرات امید وارهستیم در سال جاری توان امانی شهرداری را افزایش دهیم.

شهردار میناب مهمترین پروژه و مصوبه مورد نیاز مردم که از سوی شورای شهربه شهرداری  برای انجام  ابلاغ شده است بهسازی وآسفالت معابر سطح شهر بیان کرد وافزود: بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت برای معابر سطح شهر نیاز است تا بتوانیم شهر را به جای خوبی رساند که تا کنون همه اقدامات انجام شده در این زمینه  بیش از ۴۰۰ هزار متر مربع است که بخش اعظمی از هزینه های عمرانی شهرداری در این بخش هزینه شده است.

۲۲ محله میناب نیاز به آسفالت دارد

وی با بیان اینکه در این زمینه نیازمندی و در خواست مردم زیاد است گفت: ۲۲ محله دیگر در سطح شهر وجود دارد تا آسفالت شود و بر اساس زمان بندی های موجود کار آنها نیزانجام خواهد شد.

سهرابی با اشاره به انجام کار آسفالت واحداث بلوار در محور دانشگاههای شهرستان گفت: این اقدام یک کار بزرگ محسوب می شود که بیشترین مطالبه مردمی را با توجه به حوادث جاده ای رخ داده شده در حال انجام است که تاکنون ۷۰ درصد آن انجام که پس از اتمام فاز اول آن احداث فاز دوم را هم نیز شروع خواهیم کرد.

شهردار میناب با بیان اینکه در سال ۱۴٠۱ طرحهای خوبی را برای میناب دیده بودیم که بنا بر دلایلی انجام نشد تصریح کرد: ساخت دهکده ورزشی و ساماندهی پنجشنبه بازار میناب ازجمله این طرحها بود که موفق به انجام آنها نشدیم  و بنا داریم تا در بودجه سال ۱۴٠۲ این طرحها را شروع و به سرانجام برسانیم.

بیشترین سهمیه قیر در بین شهرستانهای هرمزگان را کسب کردیم

وی به موضوع آسفالت در شهر میناب که با کمک مردم و رسانه های به یک مطالبه مردمی تبدیل شده بود اشاره کرد وگفت: این موضوع به شهرداری کمک کرد و توانستیم بیشترین سهمیه قیر استان را دریافت کنیم که ۱۳۸٠ تن آنها توسط استانداری و۴۲٠ تن دیگر از طرف مسکن وشهرسازی برای آسفالت ۴۳ هزار متر از مساکن مهر شهرستان دریافت خواهیم کرد که بخشی از اقدامات لازم آن انجام شده است.

سهرابی عنوان کرد: نهضت شکل گرفته آسفالت در شهر میناب تعطیل نخواهد شد وبا قیر های خریداری شده در کنار سایر قیرهای دریافت شده این روند ادامه خواهد داشت تا محلات شهر میناب را به جایگاه مطلوبی برسانیم.

پیش بینی ۳۲۴ میلیارد تومانی بوجه شهرداری در سال ۱۴۰۲

وی در خصوص بودجه سال ۱۴٠۲ شهرداری میناب گفت:  پیشبینی ما برای بودجه شهرداری ۳۲۴ میلیارد تومان است که با مصوب شدن آن و تلاش همه کارکنان شهرداری برای تحقق آن مانند بودجه سال قبل گام بر خواهیم داشت.

شهردار میناب با بیان اینکه در صورت مصوب شدن بودجه ۱۴٠۲ در شورای شهر میناب و تایید استانداری و فرمانداری شهرستان گام جدیدی را در توسعه عمران شهری برخواهیم داشت اظهار داشت: تایید و تصویب این بودجه می تواند به ما در حوزه های فرهنگی، هنری، ورزشی وعمران شهری اتفاق های خوبی را رقم بزند.

وی از برگزاری مناقصه بلوار امام علی(ع) در هفته جاری خبرداد وگفت: احداث این بلوار یک کار سنگین برای شهرداری خواهد بود که پیش بینی اولیه آن برای احداث بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است.

شهردار میناب بیان کرد: در حال گرفتن مجوز احداث یک پمپ بنزین برای دادن خدمات رفاهی به مردم  هستیم که می تواند برای درآمد زایی شهرداری نیز مفید واقع شود.

سهرابی از ساماندهی بام میناب در آینده نزدیک خبرداد و عنوان کرد: با ساماندهی این مکان می توان بام میناب به مکان تفریحی برای مردم تبدیل شود و از این فرسودگی که اکنون در آن مشهود  است خارج شود.

فاضلاب رها شده در میناب به یک مطالبه جدی تبدیل شود

شهردار میناب به موضوع  فاضلاب رها شده در کوچه و خیابانها به عنوان یک معضل بزرگ یاد کرد گفت: همانطور که در سال گذشته برای مطالبه آسفالت به کمک شهرداری آمدید ، انتظار داریم  که رسانه ها شهرستان به موضوع حل مشکل فاضلاب شهر که یک چالش بزرگ در پیش روی شهر و مردم و شهرداری است ورود کنند.

وی افزود:همیشه درموضوع  فاضلاب رها شده در سطح شهر شهرداری مورد خطاب قرار گرفته است که امیدوارهستیم برای حل این موضوع  سازمان محیط زیست و شبکه بهداشت درمان به این موضوع به صورت جدی ورود کنند .

سهرابی بیان کرد: این معضل بزرگ نه تنها سلامت وبهداشت مردم را با خطر تهدید می کند بلکه زیرساختهای شهری که شهرداری آنها را انجام می دهد تخریب می کند و سبب ایجاد خسارت نیز می شود.

پاسخگویی شهردار به اظهارت سخنگوی شورای شهر میناب

شهردار میناب در پاسخ به اظهارات اخیر سخنگوی شورا در خصوص برخی از ابهامات به وجود آمده گفت: ما ادعا داریم که مسلمان هستیم و حفظ آبروی یک شخص بر همه واجب است و برای صحبت کردن در خصوص هر فرد باید چهار چوب های اخلاقی و انسانی و اسلامی برای خود داشته باشیم تا بدون آنکه کسی را در یک محکمه ای محکوم کنند علنا وی را زیر سوال نبریم.

وی افزود: استفاده از برخی از الفاظ تائید نشده نسبت به شخص نه تنها می تواند ضربه سنگینی به وی وارد کند بلکه خانواده های آنها را نیز درگیر این موضوع می کند.

سهرابی گفت: برخی شاید بر این باور هستند که با به کار بردن این عناوین و الفاظ شان و جایگاه ( سهرابی ) شهردار میناب پائین آورده می شود در صورتی که ما در مکتب اسلام یاد گرفتیم این حواشی های به وجودآمده نمی تواند شهردار و مجموعه شهرداری را دلسرد کند بلکه قدرت من را برای خدمت به مردم بیشتر می کند.

شهردار میناب با اشاره به صحبت های انجام شده گفت: در خصوص موضوعات مطرح شده  نه من قاضی هستم و نه شما؛ بلکه مردم می توانند این موضوع را قضاوت کنند که مردم  هم قاضی خوب و زمان هم داروی خوب برای آنکه فهمیده شود که چه کسی چکاره و چه کارهایی انجام داده است.

وی با بیان اینکه من نمی گویم که ما بی نقص نیستیم  و برای رشد خود گام به گاه پیش رفته ایم اظهار داشت: با وجود نهادهای نظارتی در بالای سرما قطعا هیچ تخلفی صورت نگرفته است.

سهرابی با اشاره به مطلب بیان شده در خصوص  انجام آسفالت که گفته شده کار دولت است گفت: مگر من چه کسی هستم و حکم من را به عنوان شهردار چه کسی امضاء کرده است؟انتظار است کسی که این حرف را مطرح می کند مطالعه بیشتری داشته باشد چون بعد از انتخاب من توسط شورا حکم من را استاندار امضاء کرده و من هم نماینده دولت برای خدمت به مردم  در یک ارگان به نام شهرداری هستم.

مشاور رسمی جز حقوقی ندارم

وی در خصوص مطالب مطرح شده پیرامون مشاوران شهردار گفت: من به عنوان شهردار میناب فقط یک مشاورحقوقی دارم که برای شهرداری هیچ هزینه ای دریافت نمی کند و به غیر از آن دیگر هیچ مشاور رسمی ندارم.

کسی که سودای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را دارد فرق بین مشاور و شرکت مشاوری را نمی داند

شهردار میناب بیان کرد: کارهایی در شهرداری باید انجام شود که خارج از درآمد شهرداری است وبرای آنجام آن  کارها شهرداری با چهار شرکت مشاوری قرارداد دارد.

سهرابی گفت: کسی که سودای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را دارد و فرق بین مشاور و شرکت مشاور را بلد نیست پاسخگویی آن با شهردار نیست.

اگر کسی فاکتور مالی خرید ۱۰۰۰ اصله انبه را در فاکتورهای شهرداری پیدا کرد من از سمت خود استعفا می دهم

سهرابی به موضع دیگر اشاره شده توسط سخنگوی اشاره کرد و گفت: همه اسناد و فاکتورهای خرید و مالی شهرداری موجود است که اگر نیاز باشد در اختیار رسانه ها ومردم قرار خواهم داد و اگر کسی این موضوع را در فاکتورهای خرید شهرداری پیدا کند من حاضر به استعفا از سمت شهرداری هستم.

وی افزود : من در جشنواره انبه و یاسمین گل در مصاحبه با یکی از رسانه های محلی بیان کردم که تصمیم داریم ۱۰۰۰ اصله درخت انبه و یاسمین گل را تا سال آینده بکاریم که تا کنون ۲۷۰ اصله درخت انبه کاشته شده است که آدرس آنها را نیز برای مشاهده در اختیار خواهم گذاشت.

تخلف ۴​۰ میلیاردی گفته شده توسط سخنگو در سنگ شکن را کدام کارشناس تایید کرده است؟

شهردار میناب با بیان اینکه فرض بر این باشد که من در موضوع سنگ شکن متخلف باشم گفت:مگر شما بیان نمی کنید که ما قانون مدار و قانون شناس هستیم، این ۴۰ میلیارد تخلف نسبت داده شده را چه کسی تعیین کرده است؟ آیا یک مرجع قانونی این مبلغ را بیان کرده ویا اینکه ما خودمان این رقم را به زمان می آوریم؟

سهرابی بابیان اینکه سخنگو بیان کرده که با ۱۵ حقوق دان در  خصوص سنگ شکن حاضر به بحث وگفتمان هستم، افزود : ۱۵ وکیل خود را بیاورید و من با مشاورخود و دو تا ازپرسنل شهرداری نسبت به این موضوع پاسخ خواهیم داد.

وی بیان داشت: سنگ شکن میناب در سال ۱۳۷۲ توسط فرمانداری راه اندازی شده است که در سال ۱۳۸۹ بنا بر پیگیری های شهردار وقت این سنگ شکن با طی مراحل قانونی به شهرداری واگذار شد.

شهردار میناب گفت: اولین قرارداد رسمی که در آن زمان با مستاجر فعلی بسته می شود ۱۱ قلم از اموال سنگ شکن شهرداری در آن قرار داد ثبت می شود که این قرار داد تا سال ۱۳۹۴ در به مدت در اختیار مستاجر بوده است.

سهرابی گفت: در این مدت زمان برخی از اموال به دلیل تخریب و فرسودگی از رده خارج می شود که در قرار داد سال ۱۳۹۴ از شهرداری خارج شده است.

پایان پیام/

لینک کوتاه : http://harmoozkhabar.ir/?p=102960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ابگرفتگی،شهر کرگان،گلایه از نماینده و وزرا احداث کمربندی جدید، تخریب پل دوم، حسین رئیسی،رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان استاندار هرمزگان استاندار هرمزگان نشست هماهنگی،اصلاح قوانین ملوانی اسکان موقت ، سیل در هشتبندی ،آبگرفتگی منازل افتتاح پروژه امداد رسانی،احداث کمپ،هلال احمر انتصاب،فرمانداری بشاگرد،یعقوب دادعلی زاده بارندگی،ابگرفتگی،میناب بارندگی، بارش باران ،هشدار سطح قرمز هواشناسی بارندگی ،ذخیره آب در پشت سد استقلال، بارندگی ،سیل ،تخلیه روستاها، بارندگی شدید، آبگرفتگی شهر میناب بازگشایی سد استقلال،سیل،پرهیز درکنار رودخانه ها،فرماندار ویژه میناب براورد خسارات ،سیل ،میناب، مجید سلحشور،فرماندار ویژه میناب بهره برداری از پروژه های عمرانی بیمارستان ابوالفضل میناب،عمل ستون فقرات،دکتر یدالله رئیسی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بیماری کرونا تعطیلی مدارس،هشدار هواشناسی،معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بشاگرد تعین رئیس شورای شهرستان،شهرستان بشاگرد،اعضای شورای بخش،حسن باقری تیپ امام سجاد هرمزگان، کمک به مناطق سیل زده میناب،احداث سیل بند جلسه ستاد بحران، سیل میناب،استاندار هرمزگان حل مشکلات بشاگرد،تشکیل کمیته ارزیاب دهیار تمبک، گلایه از مسئولان،بی تفاوتی آب منطقه ای،سیل در تمبک ومازغ ستاد بحران ،سیل در میناب،مدیرکل بحران استان هرمزگان سردار سلامی ،بازدید از مناطق سیل زده میناب سهم خواهی نمایندگان ،انتصابات،انتصاب مدیران ضعیف سگهای ولگرد ،خیابانها ومعابر ومیادین شهر میناب سیل ،آبگرفتگی،خسارات به مردم سیل،آبگرفتگی منازل ومعابر شهری و روستایی،اجرای طرحها وپروژه های کارشناسی نشده،مسدود کردن پلهای گذر آب سیل ،ایجاد خسارت،زیرساختهای شهرداری،حبیب الله سهرابی،شهردار میناب، سیل، بارندگی،فروچاله،خطر، فرونشست زمین عضو شورای بخش گوهران،قطعی سه روزه تلفن و اینترنت،سهل انگاری شهرداری گوهران،شرکت مخابرات هرمزگان عقرب گزیدگی،دانش آموز فراهکی،ستاد بحران، فرماندارویژه میناب قرار گاه مدینه،سیل میناب،خدمات رسانی به سیل زدگان مسببان سیل،معرفی به دستگاه قضایی،سیل،خسارت به مردم،غلام کمالی معاون وزیر راه وشهرسازی ،مدیریت محور مواصلاتی میناب به بندر تیاب ، اصلاح بافت فرسوده شهری میناب هرمزگان هفته دولت هیئت های مذهبی دانش آموزی،فرمانده سپاه امام سجاد،اباذر سالاری کرونا یادواره شهدا،روستای گورزانگ،مشاور عالی حاج قاسم سلیمانی