تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1
عضو شورای  شهر میناب:

«شفاف سازی » کلید گمشده مدیریت در نظام شورایی/علت رای ندادن به بودجه ۱۴۰۱ و متمم بودجه در پاسخگویی عضو شورا

  • کد خبر : 101605
  • 14 اردیبهشت 1401 - 15:06
«شفاف سازی » کلید گمشده مدیریت در نظام شورایی/علت رای ندادن به بودجه ۱۴۰۱ و متمم بودجه در پاسخگویی عضو شورا
عضو شورای ششم شهر میناب گفت:شورای عالی استانها 14 اردیبهشت را روز شورا شفافیت،فسادستیزی و پاسخگویی نامگذاری کرده است که شفافیت کلید گمشده مدیریت نظام شورایی و نظام اجرایی ما است.

به گزارش پایگاه خبری هارموز ، « غلام کمالی عضو شورای ششم شهر میناب » در نشست خبری با خبرنگاران میناب به مناسبت روز شورا و محور برنامه درپیش گرفته در حوزه شفافیت در کار اظهار کرد: شورای عالی استانها ۱۴ اردیبهشت را روز شورا شفافیت،فسادستیزی و پاسخگویی نامگذاری کرده است که شفافیت کلید گمشده مدیریت نظام شورایی و نظام اجرایی ما است.

وی افزود :شورا به عنوان موثر ترین و مردمی ترین و بزرگترین نهاد اجتماعی و سیاسی کشور باید پیشگام باشد که اگر ما بتوانیم شفافیت را در نهاد شورایی وارد کنیم مشکلات نظام شورایی ما به حد اقل خواهد رسید.

عضو شورای ششم شهر میناب بیان کرد: وقتی که به نظام شورایی در قانون اساسی نگاه می کنیدجایگاه شورای در یک جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته است اما وقتی در عمل آن را مشاهده می کنیم فاصله زیادی دیده می شود.

کمالی گفت: ۲۳ سال از نظام شورایی در کشور در حال گذر است اما ما تا کنون نتوانسته ایم شورا  را در عمل به جایگاه قانونی خود برسانیم و اکنون که من به عنوان یک حقوقدان که ۱۵ سال است جایگاه شورا را در قانون می داند، اما در عمل در این مدت هشت ماهه در شورای شهر میناب در عمل دیدم که فاصله زیادی با شورایی که در قانون پیش بینی شده است با شورایی که در عمل مدیریت قسمت کوچکی ازنطام مدیریت را بر عهده دارد فاصله دارد.

وی عنوان کرد : من در این مدت هشت ماه حضور خود در شورای شهر میناب به این نتیجه رسیده ام که برای آنکه بتوانیم نظام شورایی را به جایگاه خود برسانیم باید تبیین جایگاه شورا را در شورای شهر میناب به سرانجام برسانیم و وظایف خود را در نظام شورایی بدانیم و تا زمانی که جایگاه قانونی خود را ندانیم نمی توانیم از حق مردم دفاع کنیم.

کمالی اظهار کرد: آموزش حلقه گمشده نظام شورایی ما است و شورایی که به عنوان مدیر ونماینده مردم قسمتی از مسئولیت اجرایی شهری را برعهده میگیرد باید بداند که در چه جایگاهی قرار دارد و آن وظیفه وحقی را که مردم برای پاسخگویی بر عهده آنها گداشته بتواند ایفا کند.

عضو شورای شهر میناب در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص علت رای منفی دادن به بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: اولا بودجه دو بار در شورای شهر مطرح شده است که یک بودجه ۱۸۰ میلیاردی و یک بودجه ۱۵۰ میلیاردی بود که من در هر دو مورد به این بودجه  رای منفی دادم اما متمم بودجه ۱۴۰۰ را من در جلسه شورا که در مورخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۱برگزار شده بود مصوب شد که من حضور نداشتم و اگر هم در این جلسه هم حضور پیدا میکردم باز هم رای منفی می دادم.

وی با بیان اینکه اکنون به مصوب شدن متمم بودجه اعتراض دارم گفت: این اعتراضیه خود را هم به شورا وهم به دستگاههای نظارتی تحویل داده ام.

کمالی با بیان علت مخالفت خود به بودجه ۱۴۰۱ شهرداری میناب گفت: ما بخشنامه ای را به عنوان بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداریهای سراسر کشور داریم که در آبانماه به شهرداریها وشوراهای شهر ابلاغ می شود وهمه چهار چوب بودجه باید بر مبنابی بخشنامه باشد.

عضو شورای شهر میناب بیان کرد: ابتدا یک بودجه ۹۵ میلیاردی را شهرداری به شورای شهر ارائه داد که برخی از اعضای شورای شهر نظر بر این داشتند که می بایست بودجه شهرداری افزایش پیدا کند که با اصلاح آن بودجه را به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش دادند.

وی افزود :وقتی که این بودجه به صحن شورا آمد و با بخشنامه مطابقت داده شد متوجه شدیم که بخشنامه در بودجه رعایت نشده است که یکی از بندهای مهم این بخشانامه در خصوص افزایش درآمد یک تناسب ۵ ساله از درآمد شهرداریها در نظر گرفته شود و بودجه بر مبنای آن افزایش پیدا کند.

کمالی خاطر نشان کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری میناب ۶۰ میلیارد تومان بود که افزایش سه برابری بودجه با بخشنامه مغایر بود که در آن جلسه به بودجه ۱۸۰ میلیاردی را منفی دادیم.

عضو شورای شهرمیناب در خصوص غیر واقعی بودن بودجه ۱۸۰ میلیادی شهرداری یادآور شد: پیش از این هم بیان کرده بودم که بودجه منطبق بر واقعیت نیست که همین موضوع را نیز استانداری هرمزگان طی ارسال یک نامه به شورا وشهرداری بودجه ۱۸۰ میلیاردی شهرداری را غیر واقعی می داند و آن را رد می کند.

کمالی عنوان کرد : استانداری هرمزگان و کمیته تطبیق نیر در مورخه ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ با ارسال یک نامه نظر ما را در خصوص غیر واقعی بودن بودجه ۱۸۰ میلیاردی شهرداری تائید می کند واین بودجه را رد می کند.

 

لینک کوتاه : http://harmoozkhabar.ir/?p=101605

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ابگرفتگی،شهر کرگان،گلایه از نماینده و وزرا احداث کمربندی جدید، تخریب پل دوم، حسین رئیسی،رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان استاندار هرمزگان استاندار هرمزگان نشست هماهنگی،اصلاح قوانین ملوانی اسکان موقت ، سیل در هشتبندی ،آبگرفتگی منازل افتتاح پروژه امداد رسانی،احداث کمپ،هلال احمر انتصاب،فرمانداری بشاگرد،یعقوب دادعلی زاده بارندگی،ابگرفتگی،میناب بارندگی، بارش باران ،هشدار سطح قرمز هواشناسی بارندگی ،ذخیره آب در پشت سد استقلال، بارندگی ،سیل ،تخلیه روستاها، بارندگی شدید، آبگرفتگی شهر میناب بازگشایی سد استقلال،سیل،پرهیز درکنار رودخانه ها،فرماندار ویژه میناب براورد خسارات ،سیل ،میناب، مجید سلحشور،فرماندار ویژه میناب بهره برداری از پروژه های عمرانی بیمارستان ابوالفضل میناب،عمل ستون فقرات،دکتر یدالله رئیسی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بیماری کرونا تعطیلی مدارس،هشدار هواشناسی،معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بشاگرد تعین رئیس شورای شهرستان،شهرستان بشاگرد،اعضای شورای بخش،حسن باقری تیپ امام سجاد هرمزگان، کمک به مناطق سیل زده میناب،احداث سیل بند جلسه ستاد بحران، سیل میناب،استاندار هرمزگان حل مشکلات بشاگرد،تشکیل کمیته ارزیاب دهیار تمبک، گلایه از مسئولان،بی تفاوتی آب منطقه ای،سیل در تمبک ومازغ ستاد بحران ،سیل در میناب،مدیرکل بحران استان هرمزگان سردار سلامی ،بازدید از مناطق سیل زده میناب سهم خواهی نمایندگان ،انتصابات،انتصاب مدیران ضعیف سگهای ولگرد ،خیابانها ومعابر ومیادین شهر میناب سیل ،آبگرفتگی،خسارات به مردم سیل،آبگرفتگی منازل ومعابر شهری و روستایی،اجرای طرحها وپروژه های کارشناسی نشده،مسدود کردن پلهای گذر آب سیل ،ایجاد خسارت،زیرساختهای شهرداری،حبیب الله سهرابی،شهردار میناب، سیل، بارندگی،فروچاله،خطر، فرونشست زمین عضو شورای بخش گوهران،قطعی سه روزه تلفن و اینترنت،سهل انگاری شهرداری گوهران،شرکت مخابرات هرمزگان عقرب گزیدگی،دانش آموز فراهکی،ستاد بحران، فرماندارویژه میناب قرار گاه مدینه،سیل میناب،خدمات رسانی به سیل زدگان مسببان سیل،معرفی به دستگاه قضایی،سیل،خسارت به مردم،غلام کمالی معاون وزیر راه وشهرسازی ،مدیریت محور مواصلاتی میناب به بندر تیاب ، اصلاح بافت فرسوده شهری میناب هرمزگان هفته دولت هیئت های مذهبی دانش آموزی،فرمانده سپاه امام سجاد،اباذر سالاری کرونا یادواره شهدا،روستای گورزانگ،مشاور عالی حاج قاسم سلیمانی