تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
5
درد پرغصه وبی درمان جاده کرگان میناب:

جاده ویرانه ای که سالها از دید و توجه مسئولان خارج شده است/ تصمیم جهادی و اقدام فوری برای حل مشکل دیده نمی شود

  • کد خبر : 101594
  • 19 فروردین 1401 - 14:02
جاده ویرانه ای که سالها از دید و توجه مسئولان خارج شده است/ تصمیم جهادی و اقدام فوری برای حل مشکل دیده نمی شود
جاده فرسوده بندر کرگان یکی از محورهای ارتباطی مهم در شهرستان میناب است که با وجود داشتن مشکلات فراوان مورد بی مهری متولیان کار قرار گرفته است.

به گزارش  پایگاه خبری هارموز،  وضعیت جاده های روستایی در برخی از نقاط شهرستان میناب مناسب نیست و برای تعمیر و اصلاح آنها نیازمندتصمیم جهادی و اقدام فوری متولی کار در شهرستان و استان است، که در برخی مواقع احساس می شود بی مهری و کم توجهی هایی نسبت بازسازی و یا اصلاح این جاده ها دیده می شود.

یکی از جاده هایی که می توان در این زمینه به آن اشاره کرد جاده منتهی به شهر و بندر کرگان میناب در بخش بنذرک است که علی رغم حادثه خیز بودن این جاده در طول سالهای گذشته بسیار فرسوده است و نیازمند اقدام فوری برای اصلاح و بازسازی و ترمیم آن است.

جاده ارتباطی شهر و بندر کرگان به طول ۲۲ کیلومتر است که بیش از ۲۵ هزار نفر از ۲۰  روستا و شهر و بخش بنذرک روزانه در این مسیر تردد می کنند اما متاسفانه با وجود اینکه در سیل گذشته خسارتهایی به این جاده فرسوده وارد شده است ،تردد را برای مردم در این مسیر سخت کرده است.

برای اصلاح و بازسازی راه ارتباطی مهمترین بندر اقتصادی شهرستان می توان تصمیم بهتری گرفته شود

« علی بلاک شهردار شهر بندری کرگان » در گفتگو با پایگاه خبری هارموز اظهار کرد: شهر بندری کرگان میناب دارای یکی از مهمترین بنادر اقتصادی شهرستان است که تامین کننده بخش عمده ای از بازار این شهرستان را در بر دارد اما از لحاط داشتن جاده مناسب و مطلوب در وضعیت خوبی قرار ندارد.

وی افزود :بندر کرگان که محور ترانزیتی کالا را دارد ، باید دارای شاخصه های خوبی برای رشد باشد که یکی از این شاخصه های مهم داشتن جاده مناسب است.

شهردار شهر کرگان میناب بیان کرد: زیبنده نیست که بندر کرگان با وجود داشتن گمرک برای ترانزیت کالا با در اختیار داشتن بیش از ۴۰ لنج باری دارای جاده فرسوده ای باشد که تردد را برای مردم سخت کرده است در صورتی که با کمی جدیت برای گرفتن تصمیم جدی می توان برای رشد و توسعه این منطقه بهترین تصمیمات را گرفت.

نبود اعتبار بهانه ای برای فرار از انجام کار است

« اسماعیل ملاحی رئیس شورای اسلامی شهر بندر کرگان »در گفتگو با پایگاه خبری هارموز بیان کرد:جاده کرگان سالها است که بی توجهی به آن نمایان و مشهود است و هروقت هم با مسئولان اداره راهداری در خصوص وضعیت نامناسب این جاده صحبت شده است نبود اعتبار را برای فرار از انجام کار بهانه کرده اند.

وی افزود : در این جاده تصادفات منجر به فوت زیادی رخ داده که خانواده های زیادی را داغدار و یا برخی را با نقص عضو  و معلولیت خانه نشین کرده است ، اما نمی توان  با این بهانه شاهد پرپر شدن جوانان این منطقه در صحنه های تصادف شد.

تنها اقدام راهداری ترمیم شانه های خاکی جاده مذکور در هنگام بارندگی ها بوده است

رئیس شورای اسلامی شهر بندری کرگان بیان کرد: در طول این سالها اداره راهداری شهرستان فقط در شانه سازی کناره جاده که دچار آب بردگی در بارندگی ها شده  اقدام کرده در صورتی که وضعیت بغزرنج این جاده نیاز به بهسازی و بازسازی مجدد دارد تا بتوان رشد و توسعه منطقه را در بر داشته باشد.

ملاحی با اشاره به تذکرات امام جمعه میناب در خطبه های نماز جمعه خطاب به متولیان کار گفت: وضعیت این جاده هم مورد رضایت امام جمعه میناب قرار نگرفته تا جایی که در یکی از خطبه های نماز جمعه خود اداره کل راهداری استان  را مورد خطاب فرار داد تا با توجه جدی به این جاده برای بهسازی و بازسازی آن اقدامات لازم را انجام دهند.

با سفر مهندس دوستی استاندار به این منطقه می توان تصمیمات بهتری برای جاده کرگان گرفت

رئیس شورای اسلامی شهر کرگان با بیان اینکه مردم این منطقه چشم انتطار دیدار و ملاقات با استاندار مردمی وجهادی  هرمزگان در شهر بندری کرگان هستند خاطر نشان کرد: بی شک حضور مهندس دوستی در این منطقه می تواند کمک شایانی را برای برون رفت از مشکلات شهر کرگان کند.

ملاحی اظهار کرد:سفر استاندار هرمزگان به شهر کرگان و مشاهده این جاده از نزدیک می تواند نوید بخش تصمیمات خوبی برای رشد و توسعه منطقه باشد که امیدواریم در آینده ای نزدیک این سفر و دیدار رقم بخورد.

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : http://harmoozkhabar.ir/?p=101594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ابگرفتگی،شهر کرگان،گلایه از نماینده و وزرا احداث کمربندی جدید، تخریب پل دوم، حسین رئیسی،رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان استاندار هرمزگان استاندار هرمزگان نشست هماهنگی،اصلاح قوانین ملوانی اسکان موقت ، سیل در هشتبندی ،آبگرفتگی منازل افتتاح پروژه امداد رسانی،احداث کمپ،هلال احمر انتصاب،فرمانداری بشاگرد،یعقوب دادعلی زاده بارندگی،ابگرفتگی،میناب بارندگی، بارش باران ،هشدار سطح قرمز هواشناسی بارندگی ،ذخیره آب در پشت سد استقلال، بارندگی ،سیل ،تخلیه روستاها، بارندگی شدید، آبگرفتگی شهر میناب بازگشایی سد استقلال،سیل،پرهیز درکنار رودخانه ها،فرماندار ویژه میناب براورد خسارات ،سیل ،میناب، مجید سلحشور،فرماندار ویژه میناب بهره برداری از پروژه های عمرانی بیمارستان ابوالفضل میناب،عمل ستون فقرات،دکتر یدالله رئیسی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بیماری کرونا تعطیلی مدارس،هشدار هواشناسی،معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بشاگرد تعین رئیس شورای شهرستان،شهرستان بشاگرد،اعضای شورای بخش،حسن باقری تیپ امام سجاد هرمزگان، کمک به مناطق سیل زده میناب،احداث سیل بند جلسه ستاد بحران، سیل میناب،استاندار هرمزگان حل مشکلات بشاگرد،تشکیل کمیته ارزیاب دهیار تمبک، گلایه از مسئولان،بی تفاوتی آب منطقه ای،سیل در تمبک ومازغ ستاد بحران ،سیل در میناب،مدیرکل بحران استان هرمزگان سردار سلامی ،بازدید از مناطق سیل زده میناب سهم خواهی نمایندگان ،انتصابات،انتصاب مدیران ضعیف سگهای ولگرد ،خیابانها ومعابر ومیادین شهر میناب سیل ،آبگرفتگی،خسارات به مردم سیل،آبگرفتگی منازل ومعابر شهری و روستایی،اجرای طرحها وپروژه های کارشناسی نشده،مسدود کردن پلهای گذر آب سیل ،ایجاد خسارت،زیرساختهای شهرداری،حبیب الله سهرابی،شهردار میناب، سیل، بارندگی،فروچاله،خطر، فرونشست زمین عضو شورای بخش گوهران،قطعی سه روزه تلفن و اینترنت،سهل انگاری شهرداری گوهران،شرکت مخابرات هرمزگان عقرب گزیدگی،دانش آموز فراهکی،ستاد بحران، فرماندارویژه میناب قرار گاه مدینه،سیل میناب،خدمات رسانی به سیل زدگان مسببان سیل،معرفی به دستگاه قضایی،سیل،خسارت به مردم،غلام کمالی معاون وزیر راه وشهرسازی ،مدیریت محور مواصلاتی میناب به بندر تیاب ، اصلاح بافت فرسوده شهری میناب هرمزگان هفته دولت هیئت های مذهبی دانش آموزی،فرمانده سپاه امام سجاد،اباذر سالاری کرونا یادواره شهدا،روستای گورزانگ،مشاور عالی حاج قاسم سلیمانی