تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
6
گزارش هارموز از بارندگی وسیل در میناب ۳

شهر زهوکی میناب در سیل اخیر میناب مظلوم واقع شد/خسارات شهر زهوکی کمتر از تمبک ومازغ نبود/امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان زهوکی کمرنگ وناچیز بود

  • کد خبر : 101065
  • 30 دی 1400 - 18:57
شهر زهوکی میناب در سیل اخیر میناب مظلوم واقع شد/خسارات شهر زهوکی کمتر از تمبک ومازغ نبود/امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان زهوکی کمرنگ وناچیز بود
سیل اخیر در شهرستان میناب ودر روستاهای تمبک ومازغ سبب شده است تا دیگر مناطق شهرستان مانند شهر زهوکی در تیررس مسئولان قرار نگیرد و با وجود وارد شدن خسارات زیاد شهر زهوکی دیده نشود.

به گزارش پایگاه خبری هارموز، سیل اخیر در بارندگی های  چند روز گذشته به شهرها و بسیاری از نقاط روستایی در  شهرستان میناب آسیب  وخسارت وارد کرد وتبدیل به کانون توجه در کشور شد.

در شهرستان میناب ودر بارندگی های  سیل آسای صورت گرفته از ابتدا تا کنون علاوه بر ایجاد خسارات سنگین به زیرساختهای شهری وروستایی آسیب جدید به خانه ها ومنازل مردم وارد کرد.

روستاهای تمبک و مازغ پایین و بالا از ابتدای بارندگی که بر اثر سیلابی شدن رودخانه ها ناشی از جاری شدن آب سد استقلال و عدم لایروبی رودخانه با آبگرفتگی شدید مواجه شدند به صدر توجهات مسئولان قرار گرفتند .

علاوه بر این نقاط از شهرستان میناب ،در سیل ابتدایی شهر زهوکی میناب هم درگیر سیلاب شدید شد که به بسیاری از منازل و واحد های تجاری خسارت وارد کرد.

اما نقطه مهم این ماجرا این است که خسارات وارد شده به منازل و زیرساختها در شهر زهوکی کمتر از روستاهای مازغ و تمبک نبود و این شهرستان میناب  در این بارندگی ها وسیلابها مظلوم واقع شد ودر میان همه توجهات صورت گرفته به شهرستان ،شهر زهوکی وخسارات وارده وانبوهش به مردم مورد توجه قرار نگرفت ودیده نشد.

علت اصلی زیر آب قرار گرفتن شهر زهوکی چه بود؟

مسعود حاج حسینی سرپرست شهرداری شهر زهوکی میناب در گفتگو با پایگاه خبری هارموز اظهار کرد :در سالیان گذشته قبل از ارتقاء زهوکی به  شهر  از طریق دهیاری وبخش خصوصی برای لایروبی رودخانه ها اقدام شد.

وی افزود :از آنجایی که لایروبی بستر رودخانه ها بر عهده آب منطقه ای است ،در طول سالهای گذشته لایروبی این رود خانه ها انجام نشده است وبستر رودخانه ها وپلها ومسیل ها پر از ماسه وشن شده تا در هنگام بارندگی سیلاب با تغییر جهت وارد منازل مردم شود.

 

حاج حسینی عنوان کرد اگر در گذشته این اندک لایروبی صورت نگرفته بود ،اکنون خسارات وارده به مردم در شهر زهوکی بیش از این بود.

مسدود کردن پلها در مسیر شهر زهوکی وساخت وسازها سبب ورود سیلاب به شهر زهوکی ومحلات اطراف شد

مسلم معلمی رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی وابزار آلات شهرستان میناب در گفتگو با پایگاه خبری هارموز بیان کرد: مسدود کردن ۶ پل بزرگ وکوچک برای گذر آب در بلوار سردار سلیمانی سبب شد تا سیلاب جاری شده از درغ سوراخ وارد شهر زهوکی ومحلات اطراف آن شود.

وی افزود :متاسفانه ساخت وسازهای غیر مجاز در مجاورت پلها سبب شده است تا این پلهای مسدود شود و مسیر آب وسیلاب بسته شود که در نهایت سیلاب وارد منازل مردم وشهر زهوکی شد.

معلمی با اشاره به سفر وزیر کشور وبازدید از این منطقه گفت:در بازدی سردار وحیدی وزیر کشور از این منطقه برای تامین اعتبار ،دستور ساخت یک پل با عرض استاندارد داد تا آب در مواقع سیلابی بودن مسیلها به راحتی عبورکند و همچنین برای تخریب بناهای ساخته شده در مسیر رود خانه دستور داد.

پل زهوکی در حال تخریب ونیاز به تعریض و تعمیر دارد

سرپرست شهرداری شهر زهوکی میناب عنوان کرد: پل شهر زهوکی که اکنون به یک پل ارتباطی بین شهر میناب وشهرستانهای سیریک وجاسک وسواحل مکران است در حال تخریب شدن است.

حاج حسینی بیان کرد: پل زهوکی که یک پل کوچک و قدیمی است باید تعریض وترمیم شود و اکنون این پل که در  بین شهرستانهای طرح توسعه سواحل مکران  قرار دارد نیاز جدی برای ترمیم و باز سازی و تعریض دارد تا بتوان با سهولت بهتر تردد کرد.

وی خاطر نشان کرد: اداره راهداری هیچ گونه نظارتی  به این پلها نداشته وندارد وحتی برای عبور ومرور  این پلها از امنیت مناسبی هم برخوردار نیستند.

حاج حسینی گفت: در محدوده شهر زهوکی ۹ پل بزرگ وکوچک وجود دارد که باید هم باز سازی وتعریض شوند وهم برای جلوگیری از خسارات ناشی از سیل در آینده لایروبی شوند.

شهر ۷۲۰۰ نفری زهوکی در سیل اخیر میناب دیده نشد

حاج حسینی با بیان اینکه در سیل اخیر میناب در شهر زهوکی بیش از ۱۰۰منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شد و خساراتی به مردم وارد کرد گفت:در این سیل چند خانه تخریب و وخسارت جدی وارد شد وبرخی دیگر از این منازل مسکونی با آبگرفتگی شدید مواجه شدند.

وی با بیان اینکه اوضاع شهر زهوکی میناب  هم بهتر از روستاهای تمبک و مازغ نبود افزود: با وجود حجم بالای خسارات وارد شده به زیر ساختها و منازل مردم و واحدهای تجاری در این شهر ، متاسفانه  شهر زهوکی دیده نشد و نگاههای همه مسئولان کشوری و استانی به آن دو روستای درگیر معطوف شده بود.

سرپرست شهرداری شهر زهوکی میناب بیان کرد: با همه توجهات فرماندار وبخشدار بنذرک به شهر زهوکی در سیل میناب امداد رسانی جمعیت هلال احمر میناب به مردم زهوکی کمرنگ و ناچیز بود .

 

لینک کوتاه : http://harmoozkhabar.ir/?p=101065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ابگرفتگی،شهر کرگان،گلایه از نماینده و وزرا احداث کمربندی جدید، تخریب پل دوم، حسین رئیسی،رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان استاندار هرمزگان استاندار هرمزگان نشست هماهنگی،اصلاح قوانین ملوانی اسکان موقت ، سیل در هشتبندی ،آبگرفتگی منازل افتتاح پروژه امداد رسانی،احداث کمپ،هلال احمر انتصاب،فرمانداری بشاگرد،یعقوب دادعلی زاده بارندگی،ابگرفتگی،میناب بارندگی، بارش باران ،هشدار سطح قرمز هواشناسی بارندگی ،ذخیره آب در پشت سد استقلال، بارندگی ،سیل ،تخلیه روستاها، بارندگی شدید، آبگرفتگی شهر میناب بازگشایی سد استقلال،سیل،پرهیز درکنار رودخانه ها،فرماندار ویژه میناب براورد خسارات ،سیل ،میناب، مجید سلحشور،فرماندار ویژه میناب بهره برداری از پروژه های عمرانی بیمارستان ابوالفضل میناب،عمل ستون فقرات،دکتر یدالله رئیسی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بیماری کرونا تعطیلی مدارس،هشدار هواشناسی،معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بشاگرد تعین رئیس شورای شهرستان،شهرستان بشاگرد،اعضای شورای بخش،حسن باقری تیپ امام سجاد هرمزگان، کمک به مناطق سیل زده میناب،احداث سیل بند جلسه ستاد بحران، سیل میناب،استاندار هرمزگان حل مشکلات بشاگرد،تشکیل کمیته ارزیاب دهیار تمبک، گلایه از مسئولان،بی تفاوتی آب منطقه ای،سیل در تمبک ومازغ ستاد بحران ،سیل در میناب،مدیرکل بحران استان هرمزگان سردار سلامی ،بازدید از مناطق سیل زده میناب سهم خواهی نمایندگان ،انتصابات،انتصاب مدیران ضعیف سگهای ولگرد ،خیابانها ومعابر ومیادین شهر میناب سیل ،آبگرفتگی،خسارات به مردم سیل،آبگرفتگی منازل ومعابر شهری و روستایی،اجرای طرحها وپروژه های کارشناسی نشده،مسدود کردن پلهای گذر آب سیل ،ایجاد خسارت،زیرساختهای شهرداری،حبیب الله سهرابی،شهردار میناب، سیل، بارندگی،فروچاله،خطر، فرونشست زمین عضو شورای بخش گوهران،قطعی سه روزه تلفن و اینترنت،سهل انگاری شهرداری گوهران،شرکت مخابرات هرمزگان عقرب گزیدگی،دانش آموز فراهکی،ستاد بحران، فرماندارویژه میناب قرار گاه مدینه،سیل میناب،خدمات رسانی به سیل زدگان مسببان سیل،معرفی به دستگاه قضایی،سیل،خسارت به مردم،غلام کمالی معاون وزیر راه وشهرسازی ،مدیریت محور مواصلاتی میناب به بندر تیاب ، اصلاح بافت فرسوده شهری میناب هرمزگان هفته دولت هیئت های مذهبی دانش آموزی،فرمانده سپاه امام سجاد،اباذر سالاری کرونا یادواره شهدا،روستای گورزانگ،مشاور عالی حاج قاسم سلیمانی