تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
12
رئیس شورای شهر کرگان؛

آفلاین بودن مسئول هیچ توجیهی ندارد/ از وزرای کشور و نیرو گله مندیم

  • کد خبر : 100790
  • 17 دی 1400 - 8:25
آفلاین بودن مسئول هیچ توجیهی ندارد/ از وزرای کشور و نیرو گله مندیم
رئیس شورای اسلامی شهر کرگان با بیان این که در بارندگی های اخیر تمام خانه های مردم کرگان دچار آب گرفتگی شد و تاکنون شرایط در این شهر مساعد نشده است، افزود:از وزیر کشور، وزیر نیرو و نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گله مندیم.

اسماعیل ملاحی در گفتگو با پایگاه خبری هارموز، با اشاره  به بارش های اخیر، اظهار داشت:در بارندگی ۱۳ دیماه تمام خانه های مردم کرگان دچار آب گرفتگی شد و تاکنون نیز شرایط در این شهر مساعد نشده و به حالت پایدار برنگشته است.

وی گفت:سه روز از اتمام بارش ها می گذرد ولی راه های دسترسی به مدارس هنوز مسدود است و مدارس در این شهر تعطیل هستند.

ملاحی با بیان این که در بارندگی های اخیر ۳۰ خانوار به طور کامل دچار آبگرفتگی شدند و در منازل همسایه ها اسکان داده شدندف اضافه کرد:در این بارندگی ها همچنین یک واحد منزل مسکونی به طور کامل تخریب شد.

رئیس شورای شهر کرگان گفت:از روز بارندگی تاکنون آب محلات به وسیله پمپ آب سیار تخلیه و به دریا هدایت می شود ولی حجم آب بسیار زیاد است و نیازمند امکانات بیشتری است.

وی تخلیه سریع آب از شهر را مهمترین نیاز شهر کرگان در گام نخست دانست و اظهار داشت:برای این کار نیازمند یک دستگاه بولدزر، یک دستگاه بیل مکانیکی و چند تانکر آب هستیم.

ملاحی با ابراز گلایه از عدم حضور وزیر کشور، وزیر نیرو، استاندار هرمزگان و نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی در میان مردم مظلوم کرگان، اظهار داشت:مدت چهار روز راه ارتباطی شش هزار انسان در بندرکرگان با خارج این شهر قطع شد ولی متولیان هیچ کاری برای ما انجام نداند.

وی گفت:به جز شخص فرماندار و مسئول هلال احمر در روز بارندگی هیچکس برای بررسی اوضاع به اینجا نیامده است.

رئیس شورای شهر کرگان ادامه داد:از بعد از ظهر روز بارندگی در مواقع بسیار ضروری و برای انتقال افراد بیمار به خارج از کرگان تنها به وسیله تراکتور تردد صورت گرفت.

ملاحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره اهمیت گره گشایی از کار مردم در دین مبین اسلام، امدادرسانی به مردم کرگان را بسیار ضعیف ارزیابی کرد و گفت:تاسف بارتر این که برخی حتی تلفن خود را پاسخ نمی دهند و گویا بر این عقیده و باور هستند که مردم باید برای ارتباط با آنها از هفت خان رستم بگذرند.

وی با ذکر این مطلب که آفلاین بودن مسئول هیچ توجیهی ندارد، اظهار داشت:وقتی فردی به عرصه مسئولیت ورود می کند باید در هر شرایط به ویژه مواقع بحران پاسخگوی مردم باشد.

رئیس شورای شهر کرگان همچنین با تأکید بر این که مسئولان نباید خلف وعده کنند، افزود:عمل نکردن به وعده سبب خدشه دار شدن اعتماد عمومی می شود.

این مسئول اظهار داشت:چندماه پیش از بارندگی های اخیر طی نامه ای از سوی شورای اسلامی در زمینه تبدیل آبنما در ورودی کرگان به لوله بتنی و لوله گذاری در مسیر، با اداره راه مکاتبه صورت گرفت و علی رغم پیشنهاد شورای اسلامی کرگان مبنی بر مشارکت شورا در این راستا، مجموعه اداره راه پای کار نیامد.

ملاحی با بیان این مطلب که کرگان نیازمند نگاه ویژه است و در کمیته برنامه ریزی شهرستان باید برای آن ردیف اعتباری ویژه دیده شود، گفت:در شهریورماه سال جاری شورای اسلامی کرگان با حضور در سازمان راهداری کشور طی نامه ای به همراه مستندات، موضوع راه بندر کرگان را پیگیری کرده که در پاسخ ما گفتند این موضوع در اختیار ما نیست و می بایست از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان و استان اقدام شود.

وی ادامه داد:سازمان راهداری همچنین مجری پروژه راه های کشور را قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) معرفی کرد و از ما خواست که پیگیری های خود را از مسیر این قرارگاه ادامه دهیم که علی رغم پیگیری های صورت گرفته تا کنون موفق نشده ایم دفتر این قرارگاه را در استان هرمزگان پیدا کنیم.

رئیس شورای شهر کرگان کانال کشی در سطح شهر را یکی از اولویت های کرگان برشمرد و تاکید کرد:در این راستا به مشارکت و همکاری بیشتر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیاز است.

وی با بیان این که کرگان بندری قدیمی ولی شهری نوپا است و ساماندهی آن نیازمند اعتبار است، مردم این شهر را مظلوم معرفی کرد و گفت:جا داشت وزیر کشور از این شهر بازدید کند.

شهر بندری کرگان با جمعیت شش هزار نفر، یک هزار و ۵۰۰ خانوار دارد و فاصله آن تا مرکز شهر میناب ۳۵ کیلومتر است.

کرگان همچنین جز هشت بندر مرزی کوچک برای صادرات و واردات مصوب شده است.

گفتنی است هیئت وزیران در جلسه  سوم مردادماه سال جاری به پيشنهاد شماره ۱۹۰۶۲۰  مورخ ۲۷/۱۱/۱۳۹۹ وزارت كشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاريف و ضوابط تقسيمات كشوري – مصوب ۱۳۶۲ – تصويب کرد روستاي کرگان به شهر تبديل و به عنوان شهر کرگان شناخته می‌شود.

 

 

لینک کوتاه : http://harmoozkhabar.ir/?p=100790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
ابگرفتگی،شهر کرگان،گلایه از نماینده و وزرا احداث کمربندی جدید، تخریب پل دوم، حسین رئیسی،رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان استاندار هرمزگان استاندار هرمزگان نشست هماهنگی،اصلاح قوانین ملوانی اسکان موقت ، سیل در هشتبندی ،آبگرفتگی منازل افتتاح پروژه امداد رسانی،احداث کمپ،هلال احمر انتصاب،فرمانداری بشاگرد،یعقوب دادعلی زاده بارندگی،ابگرفتگی،میناب بارندگی، بارش باران ،هشدار سطح قرمز هواشناسی بارندگی ،ذخیره آب در پشت سد استقلال، بارندگی ،سیل ،تخلیه روستاها، بارندگی شدید، آبگرفتگی شهر میناب بازگشایی سد استقلال،سیل،پرهیز درکنار رودخانه ها،فرماندار ویژه میناب براورد خسارات ،سیل ،میناب، مجید سلحشور،فرماندار ویژه میناب بهره برداری از پروژه های عمرانی بیمارستان ابوالفضل میناب،عمل ستون فقرات،دکتر یدالله رئیسی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بیماری کرونا تعطیلی مدارس،هشدار هواشناسی،معاون سیاسی امنیتی فرمانداری بشاگرد تعین رئیس شورای شهرستان،شهرستان بشاگرد،اعضای شورای بخش،حسن باقری تیپ امام سجاد هرمزگان، کمک به مناطق سیل زده میناب،احداث سیل بند جلسه ستاد بحران، سیل میناب،استاندار هرمزگان حل مشکلات بشاگرد،تشکیل کمیته ارزیاب دهیار تمبک، گلایه از مسئولان،بی تفاوتی آب منطقه ای،سیل در تمبک ومازغ ستاد بحران ،سیل در میناب،مدیرکل بحران استان هرمزگان سردار سلامی ،بازدید از مناطق سیل زده میناب سهم خواهی نمایندگان ،انتصابات،انتصاب مدیران ضعیف سگهای ولگرد ،خیابانها ومعابر ومیادین شهر میناب سیل ،آبگرفتگی،خسارات به مردم سیل،آبگرفتگی منازل ومعابر شهری و روستایی،اجرای طرحها وپروژه های کارشناسی نشده،مسدود کردن پلهای گذر آب سیل ،ایجاد خسارت،زیرساختهای شهرداری،حبیب الله سهرابی،شهردار میناب، سیل، بارندگی،فروچاله،خطر، فرونشست زمین عضو شورای بخش گوهران،قطعی سه روزه تلفن و اینترنت،سهل انگاری شهرداری گوهران،شرکت مخابرات هرمزگان عقرب گزیدگی،دانش آموز فراهکی،ستاد بحران، فرماندارویژه میناب قرار گاه مدینه،سیل میناب،خدمات رسانی به سیل زدگان مسببان سیل،معرفی به دستگاه قضایی،سیل،خسارت به مردم،غلام کمالی معاون وزیر راه وشهرسازی ،مدیریت محور مواصلاتی میناب به بندر تیاب ، اصلاح بافت فرسوده شهری میناب هرمزگان هفته دولت هیئت های مذهبی دانش آموزی،فرمانده سپاه امام سجاد،اباذر سالاری کرونا یادواره شهدا،روستای گورزانگ،مشاور عالی حاج قاسم سلیمانی